$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

휴대전화기 신제품 개발을 위한 컨조인트분석

Conjoint Analysis for the Development of New Cellular Phone

Abstract

Advanced function has been considered to be the most important aspect of the cellular phone. However, leading companies are now implementing the fashion branding strategy which stresses both high technology and appealing design. By means of the conjoint analysis, this research focuses on identifying the preferred design profile related to style of the key cover, color and texture of the case, and presence or absence of the noctilucent material coated on the part of surface. We also evaluate the relative importance of factors to determine the design concept of new cellular phone. Results indicate that consumers most prefer the silver-colored, sliding key cover phone with soft and noctilucent surface.

저자의 다른 논문

참고문헌 (12)

  1. Auty, S.(1995), 'Using Conjoint Analysis in Industrial Marketing', Industrial Marketing Management, Vol. 24, pp. 191-206 
  2. Barone, S. and Lombardo, A.(2004), 'Service Quality Design through a Smart Use of Conjoint Analysis', The Asian Journal of Quality, Vol. 5, pp. 34-42 
  3. Carroll, J. D. and Green, P. E.(1995), 'Psychometric Methods in Marketing Research : Part I, Conjoint Analysis', Journal of Marketing Research, Vol. 32, pp, 385-391 
  4. Green, P. E., Carroll, D., and Goldberg, S. M. (1981), 'A General Approach to Product Design Optimization via Conjoint Analysis', Journal of Marketing, Vol. 45, pp. 17-37 
  5. Green, P. E. and Rao, V. R.(1971), 'Conjoint Measurement for Quantifying Judgemental Data', Journal of Marketing Research, Vol. 8, pp. 355-363 
  6. Green, P. E. and Srinivasan, V.(1978), 'Conjoint Analysis in Consumer Research : Issues and Outlook', Journal of Consumer Research, Vol. 5, pp. 103-123 
  7. Green, P. E. and Srinivasan, V.(1990), 'Conjoint Analysis in Marketing: New Developments with Implications for Research and Practice', Journal of Marketing, Vol. 54, pp. 3-19 
  8. Kamakura, W. A.(1988), 'A Least Squares Procedure for Benefit Segmentation with Conjoint Experiments', Journal of Marketing Research, Vol. 25, pp. 157-167 
  9. Kruscal, J. E.(1965), 'Analysis of Factorial Experiments by Estimating Monotone Transformations of the Data', Journal of the Royal Statistical Society (B), Vol. 27, pp. 251-263 
  10. Marshall, P. and Bradlow, E. T.(2002), 'A Unified Approach to Conjoint Analysis Models', Journal of the American Statistical Association, Vol. 97, pp. 674-682 
  11. Wittink, D. R. and Cattin, P.(1989), 'Commercial Use of Conjoint Analysis: An Update', Journal of Marketing, Vol. 53, pp. 91-96 
  12. Wittink, D. R., Vriens, M. and Burhenne, W.(1994), 'Commercial Use of Conjoint Analysis In Europe : Results and Critical Reflections', International Journal of Research in Marketing, Vol. 11, pp. 41-52 

이 논문을 인용한 문헌 (4)

  1. 박노진 2007. "컨조인트 분석 결과의 보완을 위한 인공 신경망의 활용" 응용통계연구 = The Korean journal of applied statistics, 20(3): 441~447 
  2. 박혜민, 박희준, 백민호, 박종우 2008. "컨조인트 분석을 이용한 지식정보 데이터베이스 서비스 품질에 대한 고객 선호도 조사" 한국IT서비스학회지 = Journal of Information Technology Services, 7(2): 13~23 
  3. Kim, Bu-Yong, Kim, Jiyoung, Kan, Yu-Yeong 2012. "Analysis of Consumer Preferences for Cosmetic Essence-for-Men via Choice-Based Conjoint with New Design of Choice Sets" 응용통계연구 = The Korean journal of applied statistics, 25(6): 987~997 
  4. 김부용 2014. "순위기반 컨조인트분석에서 선호도측정을 위한 새로운 방법" 응용통계연구 = The Korean journal of applied statistics, 27(2): 185~195 

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :
  • KCI :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

이 논문 조회수 및 차트

  • 상단의 제목을 클릭 시 조회수 및 차트가 조회됩니다.

DOI 인용 스타일

"" 핵심어 질의응답