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NTIS 바로가기한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.8 no.2 = no.27, 2005년, pp.128 - 136
김대상 (한국철도기술연구원) , 이수영 (한국철도기술연구원) , 최찬용 (한국철도기술연구원) , 황선근 (한국철도기술연구원)
The reinforcing subgrade, which first introduced Korea for the highspeed subgrade construction, has the many advantages to maintain the quality of ballast track as well as to prevent the softening of subgrade by mud-pumping. It causes the subgrade soil to spout into the ballast on many lines. Theref...
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Makoto Sunaga, 철도강화노반의 합리적 설계법에 관한 연구, 일본철도총연보고, 1996
철도설계기준(노반편), 철도청, 2001
고속철도 표준단면도, 한국고속철도건설공단
고속철도공사 전문시방서(노반편), 한국고속철도건설공단, 2003.4
철도구조물등 설계기준 및 동해설, 토구조물편, 일본 철도종합기술연구소, 1992
황선근 외, 철도노반재로서의 고로슬래그의 활용화 방안 연구, 한국철도기술연구원, 2001.12
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