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NTIS 바로가기퍼지 및 지능시스템학회 논문지 = Journal of fuzzy logic and intelligent systems, v.16 no.1, 2006년, pp.79 - 85
이정준 (부경대학교 대학원 전자공학과) , 지동민 (부경대학교 대학원 전자공학과) , 이원창 (부경대학교 전자컴퓨터정보통신공학부) , 강근택 (부경대학교 전자컴퓨터정보통신공학부) , 주문갑 (부경대학교 전자컴퓨터정보통신공학부)
This paper presents a strategy and tactic for robot soccer using furry logic mediator that determines robot action depending on the positions and the roles of adjacent two robots. Conventional Q-learning algorithm, where the number of states increases exponentially with the number of robots, is not ...
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김종환 저 , 로봇축구 시스템. 대영사. 2000
김종환 外 8인, 로봇축구공학, 브레인코리아, 2002
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K - H. Park, Y - J Kim and J -H. Kim, 'Modular Q-learning based Multi-agent Cooperation for Robot Soccer', Robotics and Autonomous Systems, vol. 35, no. 2, pp. 109-122, May.2001
Dong-Han Kim and Jong-Hwan Kim, 'Limit-cycle Navigation Method for Soccer Robot,' Intet-national Conference on Artificial Intelligence, Las Vegas, June 25-28, 200l
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