$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

대학의 고객만족 경영시스템 구축방안 - 고객만족도 조사 설계를 중심으로

A Study on the Customer Satisfaction Management Strategy for Korea Vocational Colleges - With Emphasis on Customer Satisfaction Index -

Abstract

Value Creation issue for customers is emerging from the college education. Most colleges are facing to cope with over-supplied education facility problems against reducing population to apply to enter universities/colleges. The best way to overcome those problems might be to implement the Customer Satisfaction Management Strategy as if they were private firms for making profit. The main purpose in this study is to provide guidelines for CS strategy with a private college. It is focused on designing research plans and searching CS index. The process of this study is as follows; - Introduced the value creation strategy for customers with private colleges. - Proposed the CS management which is very important for enhancing competitive power - Evaluate various models to measure service quality and CSI for college service. - Provided some guidelines to research design of CS according to 6 customer categories. - Proposed some methodologies to apply a service quality measurement model. - Suggested a revised model from SERVPERF to adapt with college customers satisfaction. The result from this study showed that Customer Satisfaction Management would be the most important strategy to cope with confronting difficulties for private college and the revised model from SERVPERF would be an alternative solution. Further study is essential to assure the suggested model is valuable for private colleges because empirical test has not completed yet.

저자의 다른 논문

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일