$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

과학 교과서에 사용된 화살표의 의미

The Meaning of the Arrows Used in Science Textbooks

Abstract

Elementary teachers should lower their levels of expectation and indeed perspectives to those of elementary students. Even in relation to basic symbols, such as an arrow, can be read differently by teachers or students. Semiotics deals with the creation of meaning in rotation to symbols and signs. This study introduces semiotic analysis to the study of science textbooks. Elementary science textbooks contain a great many inscriptions, such as photographs and cartoons, even more than texts, such as words and sentences. Inscriptions employ various social conventions such as arrows, auxiliary lines, etc. Some conventional signs, however, hold different or indeed multiple meanings than the textbook author intended the sign to have. The arrows used in science textbook, mainly in the inscriptions, were analyzed and classified according to their intended meaning. The results indicated that teachers should use such arrows more carefully in lessons with elementary students.

저자의 다른 논문

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :
  • KCI :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일