$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

간호서비스 질, 의료서비스에 대한 전반적인 만족과 병원 재이용 의도에 관한 연구

A Study of Nursing Services Quality, General Satisfaction of Medical Services, and Revisiting Intent of Hospital

Abstract

Purpose: This study was performed to identify the perception gaps of nursing services quality between consumers and providers, and identify the perceived influences of nursing services quality on general satisfaction of medical services and revisiting intent of hospital by consumers. Method: The Joo's questionnaire founded on SERVQUAL was modified and distributed to 300 patients and nurses at 6 general hospitals in 5 provincial cities, Korea. Result: It is identified that the perception gaps between consumer and providers exist, and consumers perceive nursing services quality has a influences on general satisfaction of medical services and revisiting intent of hospital. And it is also identified that consumers also perceive general satisfaction of medical services has a powerful influences on revisiting intent of hospital. Conclusion: It is concluded that the marketing strategies being based on the perception gaps between consumers and providers should be specifically planned and applied to improve the perceived nursing services quality by consumers. And it is needed to accurately identify the impact attributes and factors of nursing services quality on general satisfaction of medical services and revisiting intent of hospital that consumers perceive.

저자의 다른 논문

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (3)

  1. 정인희, 이윤정 2010. "병.의원의 의료서비스와 환자복에 대한 소비자 만족" 한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, 34(3): 401~410 
  2. 고유경 2010. "일 종합병원 외래환자의 진료대기시간 및 환자만족도, 재이용의도와의 관계" 간호행정학회지 = Journal of Korean academy of nursing administration, 16(3): 219~228 
  3. 성열훈 2011. "영상의학과 대기시간 만족도 개선을 위한 고객 맞춤형 검사안내콘텐츠 계발" 한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, 11(7): 219~224 

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

이 논문 조회수 및 차트

  • 상단의 제목을 클릭 시 조회수 및 차트가 조회됩니다.

DOI 인용 스타일

"" 핵심어 질의응답