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바디페인팅을 이용한 광고에 나타난 들뢰즈의 ‘되기[becomimg]' 현상 -들뢰즈의 시뮬라크르 개념을 중심으로-
J. Deleuze's 'Becoming' Phenomenon Expressed in Advertisements Utilizing Body-Painting -Focusing on the Simulacre Concept of J. Deleuze- 원문보기

服飾 = Journal of the Korean Society of Costume, v.57 no.7, 2007년, pp.53 - 69  

양희영 (숙명여자대학교 의류학과) ,  김소영 (서일대학 의상과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Advertisements create the illusion about the ideal body utilizing body beauty as well as come to influence in formation of the social beauty standard. Commodity advertisements using the body have been considered as the most effective advertisement method because of the fluidity and the dynamic, whic...

주제어

참고문헌 (23)

  1. 정경복 (2006). 패션페인팅을 이용한 의상디자인 연구. 한남대학교 대학원 석사학위논문, p. 49 

  2. 강민정 (2006). 패션누드에 나타난 바디페인팅의 특성. 숙명여자대학교 대학원 석사학위논문, pp. 8-10 

  3. 설현진 (2002). 바디페인팅의 교육적 가치에 관한 연구. 성신여자대학교 석사학위논문, pp. 26-27의 표 재구성 

  4. 박정신 (2002). 신체적 조형으로서의 바디페인팅 연구. 조선대학교 대학원 석사학위논문, p. 39 

  5. 정경복 (2006). 강민정 (2006). http://www.tatoobox.com/ 

  6. 김현수 (2003). 디지털시대 패션에 나타난 사이버 페미니즘 연구. 숙명여자대학교 대학원 박사학위논문, p. 54 

  7. 이정우 (1999). 시뮬라크르의 시대. 서울: 거름, pp. 12-15 

  8. 이진경 (2005). 철학과 굴뚝 청소부. 서울: 그린비, p. 81 

  9. 양희영 (2006). 현대 패션에 나타난 연속성의 조형적 특성. 숙명여자대학교 대학원 박사학위논문, pp. 63-64 

  10. Daniel W. Smith (1996). Deleuze's Theory of Sensation, NY: Blackwell. p. 40 

  11. 황지영 (1999). 패션과 패션광고의 의미 분석. 경희대학교 대학원 박사학위논문, p. 75 

  12. 미술비평연구회 대중시각매체 연구 분과 (1993). 상품미학과 문화이론. 서울: 눈빛, p. 43 

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  15. 박현신 (2003). 20세기 후반 패션의 신체 부재와 탈재현 현상에 관한 연구. 홍익대학교 대학원 석사학위논문 

  16. 김은희 (2002). 복식에 표현된 여성의 몸 이미지. 서울대학교 대학원 박사학위논문 

  17. 양희영 (2006). 현대 광고에 나타난 남성 신체 이미지에 관한 연구. 한국의류학회지, 30(2), p. 328 

  18. http://www.news.naver.com/news/ 검색일: 2007. 2. 15 

  19. http://www.tatoobox.com/ 검색일 : 2007. 3. 2 

  20. http://www.yahoo.co.kr/bodypainting/ 검색일 : 2007. 2. 21 

  21. http://www.news.naver.com/news/ 검색일 : 2007. 4. 13 

  22. http://www.mufree.com/bbs/ 검색일 : 2007. 4. 17 

  23. http://www.naver.com/starseige/ 검색일 : 2007. 3. 25 

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