$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

대형 트럭 캐빈 공기 현가장치의 유공압 모델링 및 해석

Hydropneumatic Modeling and Analysis of a Heavy Truck Cabin Air Suspension System

Abstract

In this paper, a hydropneumatic modeling and analysis of a heavy truck cabin air suspension system is presented. Cabin air suspension system is a system which improves ride comfort of a heavy truck and it can reduce vibration between truck frame and cabin. The components of the system, air spring, shock absorber, leveling valve and full cabin system are mathematically modelled using AMESim software. Simulation results of components and full cabin system are compared with experimental data of components and test results of a cabin using 6 axis simulation table. It is found that the simulation results are in good agreements with test results, and the hydropneumatic model can be used well to predict dynamic characteric of heavy truck cabin air suspension system.

참고문헌 (6)

  1. I. D. Moon and C. Y. Oh, "A Study on the Estimation of the Ride Quality of a Large-Sized Truck Using a Computer Model," Transactions of KSME, Vol.25, No.12, pp.2048-2055, 2001 
  2. IMAGINE S.A. Corporation, AMESim 4.3.0 User's Manual, 2005 
  3. C. T. Lee, D. H. Kwak, B. H. Jung and J. K. Lee, "A Study on the Nonlinear Dynamic Modeling and Analysis of Damping Force Characteristics of Automotive Shock Absorber," Transactions of KSAE, Vol.11, No.1, pp.104-111, 2003 
  4. J. S. Lee, G. J. Choi, K. H. Lee and S. M. Kim, "Dynamic Characteristic Evaluation of a Semi- Active Cabin Air Suspension System using 6 Axis Simulation Table," Autumn Conference Proceedings, KSAE, Vol.2, pp.706-712, 2007 
  5. H. S. Park, E. G. Lim and Y. P. Park, "Air Spring with Dual Spring Rates for Vehicle Suspension," Autumn Conference Proceedings, KSAE, pp.878-883, 1998 
  6. T. H. Kim and E. J. Choi, "A Study on the Simulation based Design Approach for Pneumatic Control System with Anti-leakage," Autumn Conference Proceedings of KSPE, pp.488-491, 2001 

이 논문을 인용한 문헌 (1)

  1. Lee, Kwang-Heon ; Jeong, Heon-Sul 2011. "Hydropneumatic Modeling and Dynamic Characteristic Analysis of a Heavy Truck Semi-active Cabin Air Suspension System" 한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, 19(2): 57~65 

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

이 논문과 연관된 기능

DOI 인용 스타일