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NTIS 바로가기한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.16 no.4, 2008년, pp.159 - 164
허준영 (한국기술교육대학교 메카트로닉스공학부) , 정진은 (한국기술교육대학교 기계정보공학부) , 진영욱 (한국기술교육대학교 기계정보공학부) , 강우 (자동차부품연구원 첨단동력) , 정재우 (자동차부품연구원 첨단동력)
In diesel engine technology the drive to reduce emissions and fuel consumption with improved performance targets has led to many advances. In particular, Exhaust Gas Recirculation (EGR) and Variable Geometry Turbocharger (VGT) have played a key role in achieving these aims by permitting flexible con...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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디젤엔진의 효율과 출력을 증대시키고 유해 배출물을 최소화하는데 공헌한 부품은 무엇인가? | 지난 10년간 디젤엔진에서는 효율과 출력을 증대시키고 유해 배출물을 최소화시키고자 노력해 왔다. 특히 배기가스 재순환(EGR, Exhaust Gas Recirculation)장치와 가변과급기(VGT, Variable Geometry Turbocharger) 장착은 이 목적을 달성하는데 크게 기여하였다. EGR 장치와 VGT의 정적, 동적거동은 엔진성능과 연료절감, 배기 배출물에 크게 영향을 주기 때문에 최근 많은 연구1)가 수행되어 왔다. | |
EGR은 어떤 기능을 하는가? | EGR은 엔진 실린더 내에서 발생하는 질소산화물(NOx)을 감소시키는 효율적인 방법으로 널리 사용되고 있다. EGR 장치는 배기가스의 일부를 흡기 매니폴드로 유입시켜, 들어오는 신기(fresh air)와 혼합시킨다. |
S. Jeong, J. Chung, J. Kang and W. Kang, "The Effect of Control of the VGT and EGR in a Turbocharged Common-Rail Diesel Engine on Emissions under Partial Loads Conditions," Transactions of KSAE, Vol.15, No.6, pp.151-158, 2007
M. Van Nieuwstadt, I. Kolmanovsky, P. Moraal, M. Jankovic and A. Stefanopoulou, "EGR VGT Control Schemes: Experimental Comparison for a High Speed Diesel Engine," IEEE Control Systems Magazine June 2000, pp.64-79, 2000
T. Shirawaka, M. Miura, H. Itoyama, E. Aiyoshizawa and S. Kimura, "Study of Model-based Cooperative Control of EGR and VGT for a Low-temperature, Premixed Combustion Diesel Engine," SAE 2001-01-2006, 2001
M. Van Nieuwstadt, P. Moraal, I. Kolmannovsky and A. Stefanopoulou, "A Comparison of SISO and MIMO Designs for EGR-VGT Control of a High Speed Diesel Engine," IFAC Workshop Advances in Automotive Control, Ohio USA, 1998
D. Walker, "The Design and Implementation of an Integrated Variable Geometry Turbocharger Control Strategy for a Passenger Car Diesel Application," MSc Thesis, University of Loughborough, 1998
R. S. Wijetunge, J. G. Hawley and N. D. Vaughan, "Application of Alternative EGR and VGT Strategies to a Diesel Engine," SAE 2004-01-0899, 2004
IFP-Engine Library, Version 4.3, Imagine, 2005
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