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NTIS 바로가기한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.11 no.1 = no.44, 2008년, pp.33 - 38
김철수 (한국철도대학 차량기계과) , 장천수 (한양대학교 기계공학부) , 장승호 (철도기술연구원) , 김정규 (한양대학교 기계공학부)
To reduce the cost and time of transport in Eurasian railroad networks such as TKR, TCR and TSR owing to the problem of different track gauges (narrow/standard/broad gauge), it is important to develop the gauge-adjustable wheelset system to adapt easily to these gauges. Moreover, freight trains havi...
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나희승, 장승호, 한준석 (2004), "해외 궤간가변 시스템의 기술적 특성 비교 연구", 한국철도학회 춘계학술대회 논문집, pp.645-651
Brochure, SUW2000 (2000), Polish System of Automatic Track Gauge Changing For Wagons, Coaches And Traction Vehicles in Transcontinental Railway Traffic
Sanchez-Gonzalsez, J. L. (1984), "Variable gauge axle", Rail International, pp.139-148
W. Saliger (2000), "Gauge-Adjustable Wheelsets", Rail International, pp.7-13
이동원, 배대성, 한준석, 장승호, 나희승(2004), "궤간가변대차용 윤축시스템의 동역학적 해석", 한국철도학회 춘계학술대회논문집, pp.773-777
이영주,배대성,김완구,장승호,한준석(2005),"탄성체를 이용한 궤간가변 대차용 윤축시스템의 접촉력 해석", 한국철도학회 춘계학술대회논문집, pp.379-384
장승호, 나희승, 한준석 (2005), "동북아 철도망 연계를 위한 궤간가변장치 개념설계", 한국철도학회 춘계학술대회 논문집, pp.281-284
건설교통부 (2005), 궤간가변장치 기술개발, 국가교통핵심기술 개발사업4차년도 보고서
UIC 510-4, 2nd ed. (2002), Wagons - Variable-Gauge Running Gear for 1435 mm/1520 mm and 1668 mm - Recommendations for Bilateral Agreements"
MSC. SOFTWARE (2005) MSC.ADAMS. ver.2005
ASM International (1995), ASM Handbook, Vol. 18, pp.71-75
MSC. SOFTWARE 2005, MSC.PATRAN. ver2005
MSC. SOFTWARE 2005, MSC.MARC/Mentat. ver 2005
UIC 518 (Testing and approval of railway vehicles from the point of view of their dynamic behavior - Safety - Track fatigue - Ride quality
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