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추적-회피 게임 기반 유도법칙의 성능 분석
Performance Analysis of Pursuit- Evasion Game Based Guidance Laws 원문보기

한국항공우주학회지 = Journal of the Korean Society for Aeronautical & Space Sciences, v.36 no.8, 2008년, pp.747 - 752  

김영삼 ((주)한화 종합연구소) ,  탁민제 (한국과학기술원 항공우주공학과) ,  유혁 (한국항공우주연구원 항공사업단)

초록
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본 논문에서는 추적-회피 게임의 해를 기반으로 한 유도법칙을 제안하고, 성능을 분석한다. 추적자를 유도하는데 게임 해의 초기 값을 사용하고, 다음 단계에서 추적-회피 게임의 해를 다시 계산한다. 이 점에 있어서 제안된 유도법칙은 모델예측제어와 유사하다. 회피자가 요격시간을 최대화하는 방향으로 항상 기동하는 추적-회피 시나리오에 대하여, 비례항법유도와 비교한 결과, 제안된 유도기법이 더 넓은 요격영역을 가진다는 것을 확인하였다.

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We propose a guidance law based on pursuit-evasion game solutions, and analyze its performance. The game solutions are obtained from the pursuit-evasion game solver developed by Tahk. The initial value of the game solution is used for guidance, and then the pursuit-evasion game is solved again at th...

주제어

참고문헌 (6)

  1. R. Isaacs, Differential Games, New York, John Wiley and Sons, 1967 

  2. M. Guelman, J. Shinar, and A. Green, "Qualitative study of a planar pursuit-evasion game in atmosphere", AIAA Paper 88-4158, Aug. 1998 

  3. M. H. Breitner, H. J. Pesch, and W. Grimm, "Complex differential games of pursuit-evasion type with state constraints, Part I: Necessary conditions for optimal open-loop strategies", Journal of Optimization Theory and Applications, Vol. 78, No. 3, pp. 419-441, 1993 

  4. C. R. Hagraves, and S. W. Paris, "Direct trajectory optimization using nonlinear programming and collocation", Journal of Guidance, Control, and Dynamics, Vol. 10, No. 4, pp. 338-342, 1987 

  5. M. J. Tahk, H. Ryu, J. G. Kim, and I. S. Rhee, "A gradient-based direct method for complex pursuit-evasion games", Proceedings of the 8th International Symposium on Dynamic Games, Vaals, Netherlands, 1998, pp. 579-582 

  6. M. J. Tahk, H. Ryu, and J. G. Kim, "An iterative numerical method for class of quantitative pursuit-evasion games", Proceedings of AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference, Boston, MA, 1998, pp. 175-182 

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