$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

The Utilization of Customer Information in Korean Retail Bank

Abstract

The combination of information and technology makes dramatically increase both information quality and quantity. Almost of company utilize customer information for the purpose of increasing sales amount and profitability. The purpose of this paper is to discover customer information's utilization practices in the Korean financial industry. The case of K Bank's information analysis in the inbound and outbound marketing is provided, The customer segmentation is used for the inbound marketing by using RFM analysis. And the loan card model is used for the outbound marketing by using logit analysis.

참고문헌 (12)

  1. Ansari, S., Kohavi, R., Mason, L., and Zheng, Z. 2001. “Integrating ecommerce and data mining: architecture and challenges.” Proceedings of IEEE International Conference on Data Mining, 27-34. 
  2. Machauer, A. and Morgner, S. 2001. “Segmentation of bank customers by expected benefits and attitudes.” International Journal of Bank Marketing, 19(1): 6-17. 
  3. Alfansi, L. and Sargeant, A. 2000. “Market segmentation in the Indonesian banking sector: the relationship between demographics and desired customer benefits.” International Journal of Bank Marketing, 18(2): 64-74. 
  4. Smith, W. 1956. “Product differentiation and market segmentation as alternative marketing strategies.” Journal of Marketing, 21(July): 3-8. 
  5. McDougall, M. and Dibb, S. 1998. “Implementing marketing segmentation strategies in UK personal financial services: problems and progress.” The Service Industries Journal, 18(2): 45-63. 
  6. Burnett, J. J. and Chonko, L. B. 1984. “A segmental approach to ‘packaging’ bank products.” Journal of Retail Banking, 6(1/2): 8-17. 
  7. Meidan, A. 1984. Bank Marketing Management. New York: Macmillan. 
  8. Dick, A. S. and Basu, K. 1994. “Customer loyalty: toward an integrated conceptual framework.” Journal of the Academy of Marketing Science, 22(2): 99-113. 
  9. Lejeune, M. A. P. M. 2001. “Measuring the impact of data mining on churn management.”Electronic Networking Applications and Policy, 11(5): 375-387. 
  10. Hoffman, D. L. and Novak, T. P. 2000. “How to acquire customers on the web.” Harvard Business Review, 78(3): 179-188. 
  11. Lim, T. S., Loh, W. Y., and Shin, Y. S. 2000. “A Comparison of prediction accuracy, complexity, and training time of thirty-three old and new classification algorithms.” Machine Learning, 40(3): 203-229. 
  12. Harrison, T. S. 1994. “Mapping customer segmentation for personal financial services.” International Journal of Bank Marketing, 12(8): 17-25. 

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • ScienceON :

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일