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퍼지 추론을 이용한 주차지원 시스템의 경로추종 운동제어
Path Tracking Motion Control using Fuzzy Inference for a Parking-Assist System 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.17 no.2, 2009년, pp.1 - 9  

김승기 (고려대학교 기계공학과) ,  장효환 (고려대학교 기계공학과) ,  김창환 (고려대학교 기계공학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

A parking-assist system is defined that a driver adjusts vehicle velocity through brake pedal operation and parking-assist system controls the motion of the vehicle to follow a collision-free path. In this study, a motion control algorithm using Fuzzy inference is proposed to track a maneuvering clo...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 연구에서 주차지원 시스템을 위하여 퍼지 추론을 이용하여 기 존경 로를 추종하는 운동제어 알고리 즘을 제 안하고 경 로추종 성능을 시 뮬레 이 션을 통하여 고찰하였다. 본 연구를 통하여 얻은 결론은 다음과 같다.
  • 본 연구에서는 MATLAB/SIMULINK와 CarSim /SIMULINK 환경에서 평 행주차 시뮬레이션을 수행하여 제어 알고리즘의 경로추종 성능을 고찰하였다. CarSim/SIMULINK 환경에서는 차량의 정확한 속도설정이 어렵고차량의 초기위치를 기준경로에서 벗어나게 할 수 없다.

가설 설정

  • 설정하여 시뮬레이션을 수행하였다. 5km/h 운전조건은 후진주차 시 차량이 안정 적으로 낼 수 있는 최대속도를 가정한 것이다. 가변속도 운전조건은 운전자가 기준경 로를 따라 운전할 때 커브 구간 등 필요한 위치에서 속도를 줄인다고 가정하여 속도를 최소 0.
  • 차량의 위치는 비젼센서, 초음파 센서, 전 후륜에 장착된 엔코더 정보와 확장 칼만 필터를 이용하여 추정 할 수 있다고 가정하였다
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참고문헌 (12)

  1. Aisin, New Intelligent Parking Assist, http://www.aisin.com/news/products/060929 .html, 2006 

  2. J. Pohl, M. Sethsson, P. Degerman and J. Larsson, "A Semi-Automated Parallel Parking System for Passenger Cars," Proc. of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: J. of Automobile Engineering, Vol.220, No.1, pp.53-65,2006 

  3. Gizmag.com, BMW: The Ultimate Parking Machine?.http://www.businessweek.com/autos/content/aug2006/bw20060802 _ 821518.htm ?campaign_idalerts, 2006 

  4. Intellitech, Xpark!:Perfect Automatic Parking, Even in Tight Spaces, http://www.xparkJr/PDF/PressReleasexpark _ 092007 _ EN .pdf, 2007 

  5. M. Son, K. Boo, 1. Song and H. Kim, "Development of Control System for Autonomous Parallel Parking," Transactions of KSAE, VoL.lI, No.5, pp.176-182, 2003 

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  7. E. Seignez, A. Lambert and T. Maurin, "Autonomous Parking Carrier for Intelligent Vehicle," IEEE Intelligent Vehicle Symposium Conference, pp,411-416, 2005 

  8. J. Ryu, State and Parameter Estimation for Vehicle Dynamics Control using GPS, Dissertation, Department of Mechanical Engineering, Stanford University, 2005 

  9. Mechanical Simulation Co., CarSim Reference Manual, Ver.6.03, 2005 

  10. K. Lee, W. Chung and H. W. Chang, "Improvement of Odometry Accuracy and Parking Control for a Car-Like Mobile Robot," Journal of Korea Robotics Society, Vol.3, No.1, pp.16-22,2008 

  11. L. Cai, A.B. Rad, and W.L. Chan, "A Robust Fuzzy PD Controller for Automatic Steering Control of Yaw Dynamics for 4WD Vehicle," IEEE Intelligent Vehicle Symposium, pp,425-430,2004 

  12. H. W. Chang and W. Chung, Development of Trajectory Planning and Path Tracking Motion Control Algorithm for a Semi-Automated Parking System, Final Research Report, Korea University, 2008 

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