최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국도서관 정보학회지 = Journal of Korean Library and Information Science Society, v.41 no.2, 2010년, pp.107 - 126
Education is an intentional and planned change process for achieving the objective. Thus, an educational objects sets is very important in elementary and secondary instructional practice. Bloom created the original taxonomy of the cognitive, affective, psychomotor domain for categorizing level of ab...
류재명 등, 교육과학기술부 검정 중학교 사회1(서울 : 천재교육, 2010), p.26.
B. S. Bloom, Taxonomy of Educational Objectives, Handbook I: The Cognitive Domain(New York : David McKay Co Inc., 1956).
L. W. Anderson and D. R. Krathwohl, A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives, Complete edition(New York : Longman, 2001).
R. J. Marzano, Designing a New Taxonomy of Educational Objectives(Thousand Oaks, CA : Corwin Press, 2001).
M. B Eisenberg and R. E. Berkowitz, Curriculum Initiative: An Agenda and Strategy for Library Media Programs(Norwood, New Jersey : ABLEX Publishing Corporation, 1988), pp.101-104.
신진걸, 조철기, "Bloom의 신 교육목표분류학에 근거한 지리 수업목표의 진술과 평가의 실제," 한국지리환경교육학회지, 제16권, 제2호(2008), pp.129-144.
김병주, 정종기, "정보소양개발을 위한 교육목표 설정에 관한 연구 - 학교도서관 정보교육 중심으로," 한국정보관리학회 학술대회 논문집, 제6회(1999), pp.181-184.
이병기, 정보활용교육론(경기 파주 : 조은글터, 2006), p.62.
교육과학기술부, 2009 개정교육과정(사회과), 고시 제 2009-41(서울 : 교육과학기술부, 2009), [인용 2009. 4. 1].
D. R. Krathwohl, B. S. Bloom and B. B. Masia, Taxonomy of Educational Objectives, the Classification of Educational Goals. Handbook II: Affective Domain(New York : David McKay Co. Inc., 1964).
E. J. Simpson, The Classification of Educational Objectives in the Psychomotor Domain(Washington, DC : Gryphon House, 1966).
B. S. Bloom, Taxonomy of Educational Objectives, Handbook I: The Cognitive Domain(New York : David McKay Co Inc., 1956). ; 이칭찬, 황선경 공저, 교육과정과 교육평가(서울 : 동문사, 2004), pp.124-133. 재구성.
M. B. Eisenberg & R. E. Berkowitz, Information Problem-solving: The Big Six Skills Approach to Library and Information Skills Instruction(Norwood, NJ : Ablex, 1990), pp.5-9. ; 이병기, 정보활용교육론(경기 파주 : 조은글터, 2006), p.86. 재구성.
L. W. Anderson and D. R. Krathwohl, A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives, Complete edition(New York : Longman, 2001). pp.65-68.
D. R. Krathwohl, "A Revision Bloom's Taxonomy: An Overview," Theory into Practice, Vol.41, No.4(2002), pp.212-218.
R. J. Marzano, The New Taxonomy of Educational Objectives, Second Edition(Thousand Oaks, CA : Corwin Press, 2007).
R. J. Marzano, Designing a New Taxonomy of Educational Objectives(Thousand Oaks, CA : Corwin Press, 2001).
Robert J. Marzano, Designing a New Taxonomy of Educational Objectives(Thousand Oaks : Corwin Press, 2001). ; Robert J. Marzano, 신 교육목표분류학의 설계, 강현석 등역(서울 : 아카데미프레스, 2005), p.15.
R. J. Marzano, The New Taxonomy of Educational Objectives, Second Edition(Thousand Oaks, CA : Corwin Press, 2007). p.11.
Albert Bandura, "Self-efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change," Psychological Review, Vol.84, No.2(1977), pp.191-215.
R. J. Marzano, The New Taxonomy of Educational Objectives, Second Edition(Thousand Oaks, CA : Corwin Press, 2007). p.36.
A. Dean. Hauenstein, 신 교육목표분류학, 김인식 공역(서울 : 교육과학사, 2004), pp.35-36.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.