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NTIS 바로가기한국항공우주학회지 = Journal of the Korean Society for Aeronautical & Space Sciences, v.41 no.9, 2013년, pp.681 - 688
유민석 (Department of Aerospace Engineering, Korea Advanced Institute of Science and Technology) , 송재훈 (Aviation Safety R&D Center, Korea Aerospace Research Institute) , 최성임 (Department of Aerospace Engineering, Korea Advanced Institute of Science and Technology)
EDISON 유발 논문
계산과학플랫폼 EDISON을 활용하여 발표된 논문
Several problems caused by inevitable increment of airplane have been issued. The most effective solution to solve the issues is considered as establishing appropriate Air Traffic Management (ATM) that reduces aircraft's delay at an airport and intensify the airport's capacity. The purpose of this p...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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급격히 증가하는 항공기로 인한 문제점을 해결하는 방안으로 제시한 것은? | 이러한 문제점을 해결하는 방안으로 국제 민간 항공 기구(ICAO, International Civil Aviation Organization)에서 효율적인 항공교통흐름(ATM, Air Traffic Management)의 방향을 제시하였다. 특히, 공항에 도착하는 항공기의 지연시간을 줄여 원활한 항공교통흐름에 이바지할 뿐만 아니라 앞서 언급한 여러 가지 문제들을 해결하기 위한 방안들이 대두되고 있다. | |
급격히 증가하는 항공기에 따른 문제점은? | 미국 연방항공청 (FAA, Federal Aviation Administration)은 2030년까지 항공기의 수가 약 50%이상 증가할 것이라는 통계학적 자료를 발표하였다[1]. 이처럼 급격히 증가하는 항공기에 따라 환경오염, 연료고갈, 항공기 지연 등 여러 가지 문제점이 제기되고 있는 실정이다. | |
미국 연방항공청에서 발표한 항공기 수에 대한 통계학적 자료는? | 미국 연방항공청 (FAA, Federal Aviation Administration)은 2030년까지 항공기의 수가 약 50%이상 증가할 것이라는 통계학적 자료를 발표하였다[1]. 이처럼 급격히 증가하는 항공기에 따라 환경오염, 연료고갈, 항공기 지연 등 여러 가지 문제점이 제기되고 있는 실정이다. |
FAA, "FAA Aerospace Forecast Fiscal Years 2010-2030", US Deparment of Transportation Federal Aviation Administration Aviation Policy and Plans. 2010.
Prevot, T., Callantin, T., "Cooperative air traffic management: a technology enabled concept for the next generation air transportation transportation system", 5th USA/Europe Air Traffic Management Research and Development Seminar, Baltimore, MD, 2005.
Arik-Quang V. Dao, Joel Lachter, "Automated Spacing Support Tools for Interval Management Operation during Continuous Descent Approaches", PROCEEDINGS of the Human FACTORS and ERGONOMICS SOCIETY 54th Annual Meeting, 2010.
Penhallegon, W. J., Mendolia, A. S., Bone, R. S., "Flight Deck-Based Interval Management - Spacing During Departures: Flight Crew Human-In-The-Loop Simulation", 9th USA/Europe ATM Research and Development Seminar, 2011.
Capozzi, B., Atkins, S., and Seongim Choi, "Towards Optimal Routing and Scheduling of Metroplex Operations", 9th AIAA Aviation Technology, Integration, and Operations Conference (ATIO), Sep. 2009.
Atkins, S., and Capozzi, B., "Hybrid Optimization Approach To Traffic Management", 10th AIAA Aviation Technology, Integration, and Operations Conference (ATIO), Sep. 2010, Fort Worth, Texas.
Seongim Choi, Robinson, J., Mulfinger, D., and Capozzi, B., "Design of an Optimal Route Structure Using Heuristics-Based Stochastic Schedulers", 29th Digital Avionics Systems Conference (DASC), Salt Lake City, UT, 3-7 Oct. 2010.
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