$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

The Pseudo-Covariational Reasoning Thought Processes in Constructing Graph Function of Reversible Event Dynamics Based on Assimilation and Accommodation Frameworks 원문보기

Journal of the Korean Society of Mathematical Education. Series D: Research in mathematical education, v.19 no.1, 2015년, pp.61 - 79  

Subanji, Rajiden (Department of Mathematics, State University of Malang) ,  Supratman, Ahman Maedi (Mathematics Education Courses and Pedagogy, Faculty of Education, University of Siliwangi Tasikmalaya)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study discussed about how pseudo-thinking process actually occurs in the mind of the students, used Piaget's frame work of the assimilation and accommodation process. The data collection is conducted using Think-Out-Loud (TOL) method. The study reveals that pseudo thinking process of covariatio...

주제어

참고문헌 (13)

  1. Bogdan, R. & Biklen, S. (1992). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Boston, MA: Allyn and Bacon. 

  2. Carlson, M.; Jacobs, S.; Coe, E.; Larsen, S. & Hsu, E. (2002). Applying covariational reasoning while modeling dynamic events: A framework and a study. J. Res. Math. Educ. 33(5), 352-378. ME 2011e.00792 

  3. Kahneman, D. (2002). Maps of bounded rationality: A perspective on intuitive judgment and choice. In: T. Frangsmyr (Ed.), Les Prix Nobel: The Nobel Prizes 2002 (pp. 449-489). Stockholm: Nobel Foundation. Retrieved December 8, 2014 at http://www. nobelprize.org/nobel_prizes/economic-sciences/laureates/2002/kahnemann-lecture.pdf 

  4. Lee, H. S. (2005). Facilitating Students' Problem Solving in Technological Context: Prospective Teachers' Learning Trajectory. J. Math. Teach.Educ. 8(3), 223.254. ME 2006a.00080 

  5. Lee, S. J.; Brown, E. R. & Orrill, H. C, (2011). Mathematics Teachers' Reasoning About Fraction and Decimal Using Drawn Representation. Math. Think. Learn. 13(3), 198-220. ME 2011e.00164 

  6. Leron, U. & Hazzn, O. (2009). Intuitives versus Analytical Thinking: Four perspectives. Educ. Stud. Math. 71(3), 263-278. ME 2009f.00534 

  7. Lithner, J., 2000. Mathematical Reasoning in Task Solving. Educ. Stud. Math. 41(2), 165-190. ME 2001a.00169 

  8. Olson, G. M.; Duffy, S. A.; & Mack, R. L. (1984). Thinking-Out-Loud as a Method for Studying Real-Time Comprehension Processes. In: D. E. Kieras & M. A. Just (Eds), New methods in reading comprehension research (pp. 253-286). Hills Dole, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Publisher. 

  9. Pape, S. (2004). Middle School Children's Problem solving Behavior: A Cognitive Analysis from A Reading Comprehension Perspective. J. Res. Math. Educ. 35(3), 187-219. ME2004d.03437 

  10. Supratman, A. M. (2013). Piaget's Theory in the Development of Creative Thinking. In: Y. Choe, O. N. Kwon & B. E. Suh (Eds.), Proceedings of the 2013 Joint International Conference on Mathematics Education held at Seoul National University, Seoul 151-742, Korea; November 1-2, 2013 (pp. 559-574). Seoul, Korea: Korean Society of Mathematical Education. 

  11. Tall, D. (2004). Thinking Through Three Worlds of Mathematics. In: Marit Johnsen Hoines, et al. (eds.), Proceedings of the 28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME 28), Bergen, Norway, July 14-18, 2004, Vol 4 (pp 281-288). Bergen, Norway: Bergen University College. ME 2008b.00080 

  12. Vinner, S. (1997). The pseudo-conceptual and the pseudo-analytical thought processes in mathematics Learning. Educ. Stud. Math. 34(2), 97-129. ME 2002c.01839 

  13. Wu, M. & Adam, R. (2006). Modelling Mathematics Problem Solving Item Responses Using Multidimensional IRT Model. Math. Educ. Res. J. 18(2), 93-113. ME 2007e.00439 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

BRONZE

출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로