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자기유도형 근접센서를 활용한 고속철도용 차륜검지센서 성능 평가
Performance Evaluation of Wheel Detection Sensor Using an Inductive Proximity Sensor for The High Speed Railway 원문보기

전기학회논문지 = The Transactions of the Korean Institute of Electrical Engineers, v.65 no.5, 2016년, pp.895 - 901  

이광희 (Railroad Electrical System Engineering Dept., Woosong University) ,  이종현 (Railroad Electrical System Engineering Dept., Woosong University) ,  서기범 (Railroad Electrical System Engineering Dept., Woosong University) ,  윤석한 (Research Center, Sehwa Co., Ltd.)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Nowadays, the axle counter has been developed to the wide range of the track circuit blocks as well as the wheel detection device. The axle counter, as becoming an important device for the high speed railway, must be guaranteed in accordance with the safety. With considering the safety and the high ...

주제어

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문제 정의

  • 또한 Evaluator는 소프트웨어 기능을 갖고 있기 때문에 위에서 언급한 기능 외에 여러 가지 제어기능과 감시기능을 구현할 수 있다. 본 논문에서는 500Km/h 고속철도에서도 적용이 가능한 차륜검지센서와 제어기 개발과 성능 검증에 관한 내용을 기술하였다.
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질의응답

핵심어 질문 논문에서 추출한 답변
궤도회로를 대체하는 axle counter는 왜 엄격하게 통제할 수 있는 기능들이 요구되는가? 현재 대부분의 철도선로는 일정 구간에 궤도회로를 설치하여 그 궤도구간을 열차가 점유하고 있는지 판단하고 있으나 설치비용과 유지보수 비용이 점점 증가하여 axle counter로 대체 되고 있다[3,4]. 그러나 궤도회로를 대체하는 axle counter는 열차운행의 안전성과 관련된 vital 정보를 처리해야하기 때문에 엄격하게 통제할 수 있는 기능들이 요구되고 있다[3].
Axle counter란? Axle counter는, 철도선로 중간에 일정 구간을 열차의 진입과 진출 지점으로 설정한 후 구간을 통과하는 열차 차륜 수를 계수 하여, 열차가 그 구간을 완전히 통과하였는지 아니면 아직 그 구간내 존재하고 있는지를 판단하는 중요한 철도신호 제어 시스템이다[1,2]. 현재 대부분의 철도선로는 일정 구간에 궤도회로를 설치하여 그 궤도구간을 열차가 점유하고 있는지 판단하고 있으나 설치비용과 유지보수 비용이 점점 증가하여 axle counter로 대체 되고 있다[3,4].
axle counter의 구조는 어떻게 되어 있는가? 그림 1은 axle counter의 개념적인 구조를 보여주고 있다. 먼저 선로변 장치로는 차륜검지센서가 있다. 차륜검지센서는 지금까지 다양한 형태로 개발되어 왔지만 최근에는 자기유도형(Magnetic inductive) 근접센서가 대세를 이루고 있다[3-5]. 그리고 제어기는 차륜검지센서의 출력을 받아 차륜이 검지되었는지 판단하고, 상위 장치인 Evaluator에게 차륜검지정보를 전달하는 장치이다. 기계실 장치로는 궤도회로 논리 기능과, 궤도구간이 “Clear” 혹은 “Occupied” 상태를 판단하는 기능과, 연동장치 인터페이스 기능이 있는 Evaluator가 있다.
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참고문헌 (15)

  1. Paul Woolford and Anne Blakeney, Technical Requirements for Axle Counters, Railway Group Standard GK/RT0217, Railway Safety, Feb. 2003. 

  2. BSI Standards Publication, Railway Applications - Compatibility between rolling stock and train detection systems -, Part 3 : Compatibility with axle counters, DD CLC/TS 50238-3-2010, 2010. 

  3. Martin Rosenberger, "Future Challengers to Axle Counting Systems," Institution of Railway Signal Engineers (IRSE), 2012. 

  4. Honeywell, Train sensing that keeps you on the right track, MICRO SWITCH Sensing and Control, 2014. 

  5. Jae-Young Park and Jin-Woo Choi, "A Study of the Apply Proximity Sensor for Improved Reliability Axle Detection," Journal of the Korea Academia-Industrial Cooperation Society, Vol. 16, No. 8, pp. 5534-5540, 2015. 

  6. Vinay Polepalli and M Anil Kumar, "Solid State Block Proving By Axle Counter (Digital)," International Hot Box Detector for the Measurement Position Train Wheel," KSME, Proc. of Spring, April 2014. 

  7. V. Kasik and M. Tutsch, Simulation and Measurement of Axle Counter with FPGA, Department of Cybernetics and Biomedical Engineering, Technical University of Ostrava, 2012. 

  8. Jae Sik Choi, Hie Sik Kim, Jun Young Go, and Jong Hyun Lee, "A Study on Design Axle Counter with Hot Box Detector for the Measurement Position Train Wheel," KSME, Proc. of Spring, April 2014. 

  9. InChang Yeo, SungChan Rho, and YongHo Kim, "Axle counter system oscillation stabilization circuit," The Korean Society of Railway, Proc. of Spring, May 2015. 

  10. JinHo Shin, SukHan Yoon, JaeSik Choi, JaeWoo Lim, HyungTae Lim, and SooYoung Kwak, "Research on Development of HBD Velocity Simulation Device using a Rotor," The Korean Society of Railway, Proc. of Spring, May 2013. 

  11. Benedetto Allotta, Pierluca D'Adamio, Alice Innocenti, Enrico Meli and Luca Pugi, "An innovative algorithm for train detection," IEEE, Conf. of Instrumentation and Measurement Technology, pp. 1057-1062, July 2015. 

  12. V. Pavithradevi, D. Roopini, Rumana Vaseela Abdul Aleem, and V. Solai Shree, "Identification of the Presence of Train and its Formation," International Journal of Innovative Research in Science, Vol. 3, Special Issue 2, April 2014. 

  13. Ali Zamani and Ahmad Mirabadi, "Analysis of sensor orientation in Railway axle counters, using Response Surface Methodology," Symposium on Advances in Science & Technology(SASTech), May 2011. 

  14. S. C. Singhal, Maintenance Handbook on Digital Axle Counter, CAMTECH, Dec. 2008. 

  15. Gerhard Grundnig and Christian Pucher, State of the art in wheel detection, White Paper, Frauscher Sensortechnik, June 2012. 

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