최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기융합정보논문지 = Journal of Convergence for Information Technology, v.8 no.3, 2018년, pp.127 - 136
전미진 (광주보건대학교 치위생과) , 유미선 (전남과학대학교 치위생과) , 김화숙 (전남과학대학교 치위생과)
This study was to identify factors influencing satisfaction on clinical practice of dental hygienist students located in G, J region. The data was analyzed by t-test, Anova, Pearson correlation coefficient, and multiple regression using SPSS 21.0 program. There were significant in satisfaction of sc...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
치과위생사의 역할이 중요성이 부각되는 이유는 무엇인가? | 이에 건강 뿐 아니라 구강건강을 유지하고 증진하려는 욕구가 높아지면서 구강보건인력 중 치과위생사의 역할의 중요성이 부각되었다. | |
높은 전공 만족도는 어떤 영향을 미치는가? | 자기 전공에 대해서 만족하고 있는 학생들이 임상실습만족도도 높은 것으로 보여 졌다. 전공만족도가 높은 경우는 이것은 전공 관련 임상실습분야에 적극적이고, 더 만족하며, 구체적으로 계획해 보는 기회를 갖게 되어 본인 스스로가 임상실습에 있어서 더욱 큰 의미를 부여하며 만족하는 계기가 된다고 사료된다. 신의 연구에서는 임상실습교과목 만족도와 전공만족도는(r=. | |
간호학에서의 임상실습교육의 목적은 무엇인가? | 간호학에서의 임상실습교육이란 강의실의 현장에서 응용함을 가능케 하며, 개인적 특성을 가진 환자들의 신체적, 정신적, 정서적 및 영적 보건의료를 파악하여 간호를 계획하고 수행할 수 있는 능력을 함양함에 있으며, 의료팀과 협조하여 환자와 그 가족을 위한 직접 서비스와 자기관리능력을 길러주기 위한 교육을 계획하고 수행할 수 있도록 하는데 그 목적이 있다[3]. 뿐만 아니라, 임상 실습교육은 대학에서 학습한 전공분야에 대한 이론과 지식을 임상에 적용하여 지식, 기술, 태도면에 변화를 주는 것이다[4]. |
B. K. Choi. (2017). Factors of oral health knowledge and behavior influencing health state. Master's thesis university of Kongju, Kyungpook.
Y. M. Lee. (1991). Factors related to clinical laboratory students' satisfaction of clinical clerkship. Master's thesis University of Chonnam, Gwangju.
J. R. Park. (1991). Characteristic of Junior college students Majoring in Dental Hygiene and Their Attitude on clinical training. Master's thesis University of Taegu, Kyungpook.
Cabe MC. (1985). The improvement of instruction in the clinical area. A Challenge waiting to the met. Journal Korean Acad Soc Nurs Edu, 5, 225-257.
K. Midgly. (2006). Pre-registration student nurses preception of the hospital learning environment during clinical placements. Nurse Education Today, 26(4), 338-345. DOI : 10.1016/j.nedt.2005.10.015
C. S. Lee. (2002). A study on the relationship between the conditions of and satisfaction with the clinical training of dental hygiene students. Bulletm of Dongnam Health college, 20(1), 93-100.
J. H. Jang. (2000). A study on the relationship between Achievement Motivation and satisfaction on clinical practice. Master's thesis University of Chung-Ang, Seoul.
J. S. Yang. (2000). A study on the clinical practice satisfaction of dental hospital by dental hygiene students. Journal Koreas Acad Dent Health, 24(3), 205-216.
S. H. Lee, S. Y Kim & J. A Kim, (2004). Nursing students' Image of Nurse and satisfaction with clinical practice. The Journal of Korea Nursing Administration Academic society, 10(2), 219-231. DOI : 10.1016/j.nepr.2011.12.005
M. S. Park, M. H. Lee & J. A Gu, (2011). Clinical competency professional self-concept and satisfaction of Clinical practice in undergraduate nursing students. Journal of militry nursing research, 29(2), 111-123.
Y. H. Kim. (2009). Relationship of self Efficacy self-Directedness and practice satisfaction to clinical practice education in nursing students. The Korean Journal of foundamentals of nursing, 16(3), 307-315.
J. M. Butters & R. L. Vaught. (1999). The effect of an extramural education proram on the perceived students clinical competence of dental hygiene students. Journal Dent Educ, 63, 415-20.
Y. S. Kim. (2000). The Study on the influential factors regarding achievement of clinical practice in dental hygiene. J Korean Soc Sch Health, 13, 147-160.
H. O. Kang. (2009). A study on the clinical performance ability self-concept of professional nursing and satisfaction with clinical practice of nursing students. Master's thesis University of Keimyung, Dagu.
H. J. Kim. (1999). Relationship of Coping of Cognition Stress Symptom and clinical practice performance on clinical practice in nursing students. Suwon Women College dissertation. Suwon Women's University, Suwon.
M. S. Cho. (1995). Attitude related to dental Hygiene students's clinical practice. Daegu Health college collection of dissertations. Daegu Health Colege, Daegu.
M. J. Jun & E. K. Noh. (2018). The Convergence Study effected of Adjustment to College life in Character, interpersonal relationship of health-related college students. Journal of the Korea Convergence Society, 9(4), 433-442.
S. H. Kim. (2010). Influencing factors on the satisfaction of nursing students according as the mental health nursing practice. Master's thesis University of Chosun, Gwangju.
H. J. Lee. (2016). The Convergence study on nursing students' stress and satisfaction with clinical practice. Journal of the korea convergence society, 7(4), 75-83.
S. H. Han. (2016). Correlations of Ego resilience and self efficacy in pre-clinical practice of nursing students. Journal of multimedia services convergent with art. Humanities, and sociology, 6(7), 117-129. DOI : 10.14257/ajmahs.2016.07.30
S. O. Shin. (2017). Relation among clinical learning environment, clinical practice course satisfaction and major satisfaction in nursing students. Jounral of convergence for information technology, 7(6), 19-24.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.