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NTIS 바로가기한국항공우주학회지 = Journal of the Korean Society for Aeronautical & Space Sciences, v.46 no.4, 2018년, pp.290 - 296
이성민 (Department of Aerospace Engineering, Graduate School at Chungnam National University) , 유이상 (Department of Aerospace Engineering, Graduate School at Chungnam National University) , 최지선 (Department of Aerospace Engineering, Graduate School at Chungnam National University) , 오정화 (Department of Aerospace Engineering, Graduate School at Chungnam National University) , 신민규 (Department of Aerospace Engineering, Graduate School at Chungnam National University) , 고영성 (Department of Aerospace Engineering, Chungnam National University)
In this study, the cold test and the numerical analysis were carried out according to the shape parameters of the test model in order to confirm the operation range of high altitude environment simulation test facility for the supersonic vehicle. The blockage ratio, angle and length ratio were consi...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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폐색율(Blockage ratio)이란? | 폐색율(Blockage ratio)은 노즐의 출구 면적의 크기에 따른 시험모델의 단면적의 비를 백분율로 정의한다. 폐색율의 변화로부터 시험부 내의 유 동면적의 변화에 따른 압력구배를 확인하여 시험 모델의 운용 가능한 크기를 간접적으로 확인할 수 있다. | |
디퓨저의 시동 을 돕는 조력역할로서 이젝터를 사용한 이유는? | 018)이 구현되도록 결정됨에 따라, 노즐에서 분사되는 전 압력(Total pressure, P0 ) 조건은 Table 1과 같이 결정된다. 전압력이 디퓨저의 설계 시동압력비 ((P0/P0)st) 조건보다 낮게 되면, 목표 진공환경 을 구현할 수 없게 된다. 따라서 디퓨저의 시동 을 돕는 조력역할로서 이젝터를 사용하여 충분한 배압(Pa )을 유지시켜 실험을 운용할 때 설계 시 동압력비를 보다 높은 수준에서 안정적으로 운용하였다. | |
폐색율의 변화로 확인 할 수 있는 것은? | 폐색율(Blockage ratio)은 노즐의 출구 면적의 크기에 따른 시험모델의 단면적의 비를 백분율로 정의한다. 폐색율의 변화로부터 시험부 내의 유 동면적의 변화에 따른 압력구배를 확인하여 시험 모델의 운용 가능한 크기를 간접적으로 확인할 수 있다. |
Lee, Y. J., Kang, S. H., Oh, J. H. and Yang, S. S., "Development of the Scramjet engine Test Facility(SeTF) in Korea Areospace Research Institute," Journal of the Korean Society of Propulsion Engineers, Vol. 14, No. 3, 2010, pp. 69-78.
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Lee, S. M., Shin, D. H., Shin, M. G., Ko, Y. S., Kim, S. J. and Lee, J. M. "Performance study on the supersonic diffuser contraction ratio of high-altitude test facility for High-Speed propulsion," KSPE Conference, May 2017, pp. 1026-1030.
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Kim, W. C., Yu, I. S., Kim, T. W., Park, J. S., Ko, Y. S. and Kim, M. S. "A study on performance characteristics of second throat exhaust diffuser with back pressure," The Korea Society of Mechanical Engineers, Vol. 41, No. 9, 2017, pp. 563-570.
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