$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

방과후학교 미용교육프로그램의 인식 및 만족도에 대한 연구
A Study on the Recognition and Satisfaction of After-School Beauty Education Program 원문보기

융합정보논문지 = Journal of Convergence for Information Technology, v.9 no.10, 2019년, pp.176 - 186  

배민아 (건국대학교 교육대학원 미용교육전공) ,  유선희 (연성대학교 뷰티스타일리스트과 스킨케어전공) ,  리순화 (건국대학교 교육대학원 미용교육전공)

초록
AI-Helper 아이콘AI-Helper

본 연구는 미용 특성화고의 방과후학교 미용교육 프로그램에 참여하고 있는 학생들을 대상으로 미용교육에 대한 교육 인식이 효과와 만족도, 재수강의도에 미치는 영향을 파악하고, 각 의도간의 상관관계를 파악하고자 하였다. 조사 결과, 조사 대상자들은 방과후학교 미용프로그램에 대해 흥미와 적성이 맞을 것 같아 선택하였으며, 방과후학교 미용교육을 통해 사교육비의 부담이 줄어든다는 긍정적인 응답을 확인하였다. 또한, 조사 대상자들의 미용교육의 인식과 효과, 만족도 및 재수강의도 간의 상관관계가 확인되었다. 향후 본 자료를 기초로 하여 미용교육의 질과 만족도를 높이기 위한 방과후학교 미용교육 프로그램의 효율적인 운영 방안이 필요할 것으로 사료되어 진다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this study, we tried to understand the effect and satisfaction of education perception on beauty education and its effect on Intention to Retrain, and to understand the correlation between each intention among students participating in after-school beauty education programs of beauty specialized ...

주제어

표/그림 (10)

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • The Ministry of Education and Human Resources Development's introduction of after-school programs is an active response to the social call for fostering a school climate centered on parents and students who are demanders for education by increasing satisfaction and trust in after-school education so that students can develop their potential skills to foster creativity and personality, as well as absorb demand for private education. Therefore, the purpose of this study was to investigate the degree of awareness of after-school education and study the relationship between recognition, effectiveness, satisfaction, and intention of intent to retrain after-school education for students participating in after-school education. In the future, we will present basic materials necessary to find efficient operation of after-school beauty education.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (11)

  1. S. W. Seo. (2011). The Research of Consumer's Cognition Regarding Operating After School in Middle Schools. Master's dissertation. Korea National University of Education. Chungbuk. 

  2. The Ministry of Education, Science and Technology. (2009). Elementary school, middle school curriculum. 2009-2010. 

  3. K. D. Park, J. J. Choi & E. S. Shim. (2016). Actual Conditions of After-school Program by Year and its Vitalization Plans. The Social Welfare Management Society of Korea, 3(2), 359-378. 

  4. G. S. Pyo & H. K. Oh. (2010). Actual condition and development plan of after-school program -intended for middle school students-. Korean Journal of Youth Studies, 17(3), 149-171. 

  5. J. S. Lee. (2009). Perception on Nutrition Labeling of the Processed Food among Elementary School Teachers in Busan. The Korean Society of Community Nutrition, 14(4), 430-440. 

  6. M H. YOON. (2017). An effect of nail art vocation program on relieving stress from study and career path of female high school students : focussed[i.e. focused] on after school program of vocation high school. Master's dissertation. Dankook University. Seoul. 

  7. N. Y. Kim, C. S. Kim, M. H. Kim & M. H. Lim. (2009). Analysis of satisfaction on curriculum of beauty-high school -Focused on B school of Incheon. Asian Society of Beauty & Cosmetology, 7(4), 423-432. 

  8. J. W. Yang. (2014). A Study on the Satisfaction about the After-School Beauty Program in Middle School. Asian Society of Beauty & Cosmetology, 12(6), 929-938. 

  9. C. N. Min. (2010). A Study on Operational Status of After-School Art Education in Elementary School : Focusing on Elementary Schools in Northern Area of Gyeongbuk. Master's dissertation. Andong National University. Gyeongsangbuk-do. 

  10. Y. J. Hwang. (2012). Comparative analysis of teachers' and students' cognition about the relationship between the beauty certificate and curriculum in vocational highschool. Master's dissertation. Konkuk University. Seoul. 

  11. Y. M. Kim. (2014). Investigation of the relationship between the degree of interest, satisfaction and retake of the flute class of the after school program for elementary school . Master's dissertation. Sookmyung Women's University. Seoul. 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

FREE

Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로