$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

초등돌봄교실 공간구성특징에 관한 분석연구 - 초등 돌봄교실 길라잡이를 중심으로 -
An Analytical Study on Space Configuration in After-School Care Class for Elementary School - Focused on Guidelines of Emementary School Care Classes - 원문보기

커뮤니티교육시설 : 한국교육시설학회논문집 = Community Education Facilities, v.28 no.6, 2021년, pp.3 - 13  

김소라 (Dept. of Architecture, University of Seoul)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Introduced in 2004 as an 'After-School Academy' policy, the 'After-School Care Class' has become a universal program for elementary schools over time. While the concept of public education service has expanded and changed in various ways including educational welfare, the physical environment of the...

주제어

표/그림 (15)

참고문헌 (13)

  1. Minisrty of Education, Korean Educational Development Institute, Operation Guide to Elementary School Care Classes, 2014, 2015, 2016 

  2. Seoul Metropolitan Office of Education, et al., Operation Guide to Elementary School Care Classes, 2017, 2019, 2020 

  3. Seoul Metropolitan Office of Education, Operation Guide to Seoul Elementary School Care Classes, 2018, 2019, 2020, 2021 

  4. Oujae, Seoul Metropolitan Office of Education, Guide to Space Configuration for KkumDam Care Classes, 2018 

  5. Seoul Metropolitan Office of Education, et al., Operation Guide to After-School Programs, 2011 

  6. Kim, Hongwon, 2006 Analytical Study of After-school Program Achievements, Korean Educational Development Institute, 2006 

  7. Korean Educational Development Institute, Exploration for Operational methods of 'After-School Classes' of Elementary School Lower Grades, 2003 

  8. Korean Educational Development Institute, Domestic Seminar to Explore Ways to Promote After-School Childcare Programs in Elementary School, 2007 

  9. Cho, Jinil, et al., A Study on the Environmental Conditions and Improvement Measures of Elementary School Care Classes, Korean Educational Development Institute, Domestic Seminar to Explore Ways to Promote After-School Childcare Programs in Elementary School, 2015 

  10. Minisrty of Education, Korean Educational Development Institute, Safety Management Guide for Elementary School Classrooms, 2012 

  11. Jang, Myungrim, A Study on School-Oriented Implementation Plan for Stable Operation of Elementary School Care Classes, Korean Educational Development Institute, 2015 

  12. Park, Soyoung, Policy Evaluation on Private Tutoring Countermeasures : After-school Program and EBS KSAT Teaching, The Journal of Educational Administration, 26(1), pp. 391~411, 2008 

  13. Lee, Kyungho, The Review on Banggahuhakgyo (After-School Program) in Korea -Based on Cooper's Four Dimension of Educational Policy Theory, The Journal of Yeolin Education, 18(2), pp 173~195, 2010 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

FREE

Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로