$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

주5일제 확대에 따른 교통환경변화와 정책과제

Analysis of Activity Participation and Travel Behavior the 5-Day Work Week Environment

京畿論壇 v.5 no.3 , 2003년, pp.35 - 54  
Abstract

Observing the data from 51 traffic counters in the capital region and traffic data of the major points in Seoul show that the level of traffic congestion on Saturday is the highest. When the 5-day work week is officially carried out at national level, travel characteristics on Saturday would be radically changed. When the 5-day work week is implemented, out door activities will be greatly increased with the increase of leisure time. This will cause a heavier level of traffic congestion and an increase of long distance road-using trips at weekend. In this article, “Gyonggi-Do household weekend travel survey”is used in order to analyze activity participation and travel behavior for the people who go to work on Saturday(workers) and those who do not go to work(non-workers). Sound analysis of weekend activity participation and travel behavior on the weekends, which is quite different from weekdays, will suggest effective policies to cope with the future rapid increase of demand for weekend travel, which will be derived from the 5-day work week and also from increasing income.

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 URL 링크

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

DOI 인용 스타일