$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"
쳇봇 이모티콘
안녕하세요!
ScienceON 챗봇입니다.
궁금한 것은 저에게 물어봐주세요.

논문 상세정보

It takes time (not money) to understand: Money reduces attentiveness to common ground in communication

Journal of experimental social psychology v.74 , 2018년, pp.212 - 217  
Abstract

Abstract Communication is a central part of social life. Successful communication requires going beyond the semantic meaning of words by being attentive to the interaction's common ground, that is, considering what actors know and believe to be mutually known about the situation. Drawing on previous literature suggesting that thoughts about money reduce social interaction whereas thoughts about time increase it, we propose that thinking about money compared to time reduces attentiveness towards the common ground. In support of this, we find that individuals who had been thinking about money compared to time were less likely to interpret two similar questions as distinct, even though asking the same question twice would be violating conversational norms (Study 1). Moreover, they were less likely to note ambiguity in a euphemistic description (Study 2), thus illustrating that lower attentiveness to the interaction's common ground can be a double-edged sword.

  

참고문헌 (0)

  1. 이 논문의 참고문헌 없음

이 논문을 인용한 문헌 (0)

  1. 이 논문을 인용한 문헌 없음

원문보기

원문 PDF 다운로드

  • 원문 PDF 정보가 존재하지 않습니다.

원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)

상세조회 0건 원문조회 0건

이 논문과 연관된 기능

DOI 인용 스타일