검색연산자 | 기능 | 검색시 예 |
---|---|---|
() | 우선순위가 가장 높은 연산자 | 예1) (나노 (기계 | machine)) |
공백 | 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (나노 기계) 예2) 나노 장영실 |
| | 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (줄기세포 | 면역) 예2) 줄기세포 | 장영실 |
! | NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 | 예1) (황금 !백금) 예2) !image |
* | 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 | 예) semi* |
"" | 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 | 예) "Transform and Quantization" |
Abstract We investigate the relationship between teacher licensure test scores and student test achievement and high school course-taking. We focus on three subject/grade combinations—middle school math, ninth-grade algebra and geometry, and ninth-grade biology—and find evidence that a teacher's basic skills test scores are modestly predictive of student achievement in middle school math and highly predictive of student achievement in high school biology. A teacher's subject-specific licensure test scores are a consistent and statistically significant predictor of student achievement only in high school biology. Finally, we find little evidence that students assigned to middle school teachers with higher basic-skills test scores are more likely to take advanced math and science courses in high school. Highlights Investigates relationship between teacher licensure tests and student STEM outcomes. Teacher licensure test scores modestly predict student math gains in middle school. Teacher licensure test scores highly predict student biology gains in ninth grade. Teacher licensure test scores are not predictive of high school STEM course taking.
원문 PDF 다운로드
원문 URL 링크
원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다. (원문복사서비스 안내 바로 가기)
DOI 인용 스타일