$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Validity and reliability assessment of a peer evaluation method in team-based learning classes 원문보기

Korean journal of medical education : KJME, v.30 no.1, 2018년, pp.23 - 29  

Yoon, Hyun Bae (Medical Education Office, Seoul National University College of Medicine, Seoul, Korea) ,  Park, Wan Beom (Medical Education Office, Seoul National University College of Medicine, Seoul, Korea) ,  Myung, Sun-Jung (Medical Education Office, Seoul National University College of Medicine, Seoul, Korea) ,  Moon, Sang Hui (Medical Education Office, Seoul National University College of Medicine, Seoul, Korea) ,  Park, Jun-Bean (Medical Education Office, Seoul National University College of Medicine, Seoul, Korea)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

PurposeTeam-based learning (TBL) is increasingly employed in medical education because of its potential to promote active group learning. In TBL, learners are usually asked to assess the contributions of peers within their group to ensure accountability. The purpose of this study is to assess the va...

주제어

참고문헌 (16)

  1. 1 Thompson BM Schneider VF Haidet P Team-based learning at ten medical schools: two years later Med Educ 2007 41 3 250 257 17316209 

  2. 2 Koles PG Stolfi A Borges NJ Nelson S Parmelee DX The impact of team-based learning on medical students’ academic performance Acad Med 2010 85 11 1739 1745 20881827 

  3. 3 Huh S How to administer the peer evaluation in team-based learning Korean J Med Educ 2012 24 4 359 361 25813333 

  4. 4 Wahawisan J Salazar M Walters R Alkhateeb FM Attarabeen O Reliability assessment of a peer evaluation instrument in a team-based learning course Pharm Pract (Granada) 2016 14 1 676 27011776 

  5. 5 Ferguson KJ Kreiter CD Assessing the relationship between peer and facilitator evaluations in case-based learning Med Educ 2007 41 9 906 908 17696984 

  6. 6 Johnston L Miles L Assessing contributions to group assignments Assess Eval High Educ 2004 29 6 751 768 

  7. 7 Steensels C Leemens L Buelens H Peer assessment: a valuable tool to differentiate between student contributions to group work? Pharm Educ 2006 6 2 111 118 

  8. 8 Machado JL Machado VM Grec W Bollela VR Vieira JE Self- and peer assessment may not be an accurate measure of PBL tutorial process BMC Med Educ 2008 8 55 19038048 

  9. 9 Yoo S Lee K Lee SH Peer assessment of small-group presentations by medical students and its implications Korean J Med Educ 2014 26 1 31 40 25805078 

  10. 10 Strumpel CA Peer assessment in the team-based learning classroom [dissertation] Vancouver, Canada University of British Columbia 2011 

  11. 11 Arnold L Willoughby L Calkins V Gammon L Eberhart G Use of peer evaluation in the assessment of medical students J Med Educ 1981 56 1 35 42 7463433 

  12. 12 Davis JD Comparison of faculty, peer, self, and nurse assessment of obstetrics and gynecology residents Obstet Gynecol 2002 99 4 647 651 12039128 

  13. 13 Dijcks R Prince KJ van der Vleuten CP Scherpbier AJ Validity of objective tests towards peer-rated competence by students Med Teach 2003 25 3 273 276 12881049 

  14. 14 Falchikov N Goldfinch J Student peer assessment in higher education: a meta-analysis comparing peer and teacher marks Rev Educ Res 2000 70 3 287 322 

  15. 15 Pocock TM Sanders T Bundy C The impact of teamwork in peer assessment: a qualitative analysis of a group exercise at a UK medical school Biosci Educ 2010 15 1 1 12 

  16. 16 Levine RE Peer evaluation in team-based learning Michaelsen LK Parmlee DX McMahon KK Levine RE Team-Based Learning for Health Professions Education: A Guide to Using Small Groups for Improving Learning Sterling, USA Stylus Publishing LLC 2007 103 116 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로