원거리 해상통신에는 INMARSAT 통신위성이 있으나 통신 사용료의 부담 때문에 non-SOLAS 선박에서는 거의 사용되지 못하고 있으며, 이를 해결할 수 있는 한가지 방법으로 소형선박에서 사용되고 있는 HF대역의 SSB를 이용한 디지털통신이 대체 수단으로 이미 여러 나라에서 논의되고 있다. HF대 디지털통신 시스템이 구축되려면 A2와 A3해역을 항해하는 모든 크기의 선박뿐만 아니라 소형 선박을 포함하여 효과적으로 이용되어야 하며, HF 데이터 통신은 E-mail서비스 외에 해상에서의 안전에 관련된 최근의 정보의 방송서비스, 위치보고서비스, 폴링 서비스 등의 기능을 갖추어야 제 기능을 발휘할 수 있다. 본 논문에서는 HF대 해상통신에서 디지털통신망을 구축하기 위한 핵심요소라고 할 수 있는 해안국과 선박국간에 통신설정을 위한 통신프로토콜의 통신시��스를 중심으로 연구하였다.
원거리 해상통신에는 INMARSAT 통신위성이 있으나 통신 사용료의 부담 때문에 non-SOLAS 선박에서는 거의 사용되지 못하고 있으며, 이를 해결할 수 있는 한가지 방법으로 소형선박에서 사용되고 있는 HF대역의 SSB를 이용한 디지털통신이 대체 수단으로 이미 여러 나라에서 논의되고 있다. HF대 디지털통신 시스템이 구축되려면 A2와 A3해역을 항해하는 모든 크기의 선박뿐만 아니라 소형 선박을 포함하여 효과적으로 이용되어야 하며, HF 데이터 통신은 E-mail서비스 외에 해상에서의 안전에 관련된 최근의 정보의 방송서비스, 위치보고서비스, 폴링 서비스 등의 기능을 갖추어야 제 기능을 발휘할 수 있다. 본 논문에서는 HF대 해상통신에서 디지털통신망을 구축하기 위한 핵심요소라고 할 수 있는 해안국과 선박국간에 통신설정을 위한 통신프로토콜의 통신시��스를 중심으로 연구하였다.
The INMARSAT is able to long range maritime communications that can not use for expensive charge in non-SOLAS ship. Therefore, international discussion for the question that replacements use of MF/HF band for maritime distress and safety communications in maritime. HF data communications system may ...
The INMARSAT is able to long range maritime communications that can not use for expensive charge in non-SOLAS ship. Therefore, international discussion for the question that replacements use of MF/HF band for maritime distress and safety communications in maritime. HF data communications system may be effectively utilized for SOLAS ships as well as for the existing non-SOLAS vessels including the fishing boats, which navigate A2 and A3 sea areas. The HF data communications may have various functions such as e-mail services, broadcasting services of up-to-date information related to marine safety, position reporting services, polling services etc. However, the present HF e-mail communications protocols have a problem of increasing calling redundancy as the number of channels in operation increases. This paper new protocol and communication sequence proposed in this submission establishes a proper radio link automatically and adaptively by taking channel traffic into account.
The INMARSAT is able to long range maritime communications that can not use for expensive charge in non-SOLAS ship. Therefore, international discussion for the question that replacements use of MF/HF band for maritime distress and safety communications in maritime. HF data communications system may be effectively utilized for SOLAS ships as well as for the existing non-SOLAS vessels including the fishing boats, which navigate A2 and A3 sea areas. The HF data communications may have various functions such as e-mail services, broadcasting services of up-to-date information related to marine safety, position reporting services, polling services etc. However, the present HF e-mail communications protocols have a problem of increasing calling redundancy as the number of channels in operation increases. This paper new protocol and communication sequence proposed in this submission establishes a proper radio link automatically and adaptively by taking channel traffic into account.
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문제 정의
본 연구에서는 어선과 어업정보통신국간에서 주된 퉁신방식인 음성통신에서 탈피하여 음성/데이터 통신을 병행하여 운용할 수 있는 디지털어업 통신망의 구현을 위한 알고리즘과 프로토콜을 설계하였으며, 패킷데이터 통신으로 최고 3, 600[bps] 이상의 전송속도를 수용할 수 있도록 설정하였다.
자동 변조되어 전송되며 송 . 수신점 사이에는 ARQ모드가 완벽히 소화할 수 있도록 통신시퀜스를 연구하여 구현하였다.
가설 설정
. 선박국은 SNR을 측정하여 최적 채널을 저장 . Free signal 구분
제안 방법
1 : 1 또는 1 : n 의 통신이 가능하며, 어드레스 (Address) ID 제어기능을 보유하여 필요시 통신상대방을 임의 변경할 수 있도록 설계하였으며, 8bit 데이터를 기본전송단위로 하여 부가적인 조작이나 변경없이 아날로그 멀티톤(Analog Multi Tone)으로 자동 변조되어 전송되며 송 . 수신점 사이에는 ARQ모드가 완벽히 소화할 수 있도록 통신시퀜스를 연구하여 구현하였다.
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