$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Spark timing control system 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • F02P-005/14
출원번호 US-0190952 (1980-09-26)
우선권정보 JP-0124172 (1979-09-28)
발명자 / 주소
  • Yamaguchi Hiroshi (Yokosuka JPX)
출원인 / 주소
  • Nissan Motor Company, Limited (Yokohama JPX 03)
인용정보 피인용 횟수 : 8  인용 특허 : 5

초록

A spark-timing control system is disclosed for an internal combustion engine having spark plugs and means adapted to cut off the supply of fuel to the engine under specified engine operating conditions including engine deceleration, low engine speed, and throttle idle position. The control system co

대표청구항

A spark-timing control system for controlling the timing of ignition spark in an internal combustion engine, said system being associated with a fuel control means for terminating fuel delivery to said engine when the engine speed is above a predetermined value and in the presence of a deceleration

이 특허에 인용된 특허 (5)

  1. Habert ; Roger, Electronic distribution and control device for the ignition of internal combustion engines, particularly for motor vehi.
  2. Nishida Minoru (Okazaki JPX) Hattori Tadashi (Okazaki JPX) Yamaguchi Hiroaki (Nukata JPX), Ignition timing control system for internal combustion engines.
  3. Zeller Hans (Grafenau DEX), Method and apparatus for controlling an internal combustion engine during and after engine braking.
  4. Fujisawa Hideya (Kariya JPX) Omori Norio (Kariya JPX) Yamazoe Hisamitsu (Kariya JPX) Yoshida Matuju (Bisai JPX), Method for controlling operations of a combustion engine.
  5. Kiencke Uwe (Ludwigsburg DEX) Jundt Werner (Ludwigsburg DEX) Seeger Karl (Ditzingen DEX), System to decrease operating jolts in a vehicle by controlling fuel and ignition timing of an internal combustion engine.

이 특허를 인용한 특허 (8)

  1. Kobayashi Nobuyuki (Toyota JPX) Ito Hiroshi (Nagoya JPX), Electronic engine control system.
  2. Kobayashi, Nobuyuki; Ito, Hiroshi; Sugiura, Yoichi, Electronic engine control system.
  3. Badillo, Edward; Kue, Ace K., Engine speed control in a vehicle during a transition of such vehicle from rest to a moving condition.
  4. Hayashida Yuji (Tokyo JPX), Method and system for an engine ignition timing control.
  5. Matsui Takeski (Toyohashi JPX) Ohyama Hideo (Toyota JPX) Tachi Ryosuke (Kariya JPX) Ito Teruyoshi (Kariya JPX) Kawai Motoshi (Kariya JPX), Optimizing spark timing control apparatus and method.
  6. Asano Masaharu (Fujisawa JPX), System and method for controlling ignition timing of an internal combustion engine.
  7. Kawamura Yoshihisa (Yokosuka JPX) Fukuzumi Shuzo (Yokosuka JPX), System for controlling an ignition timing in an internal combustion engine and method therefor.
  8. Oshiage Katsunori (Yokohama JPX) Yamamoto Akito (Yokohama JPX) Nakajima Yuji (Yokosuka JPX), System for controlling ignition timing in an internal combustion engine and method therefor.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로