$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색도움말
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"

통합검색

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

특허 상세정보

Fuel distribution control system for an internal combustion engine

특허상세정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판) G06F-015/20    B60K-041/18    F02D-005/00   
미국특허분류(USC) 123/436 ; 123/425 ; 123/480 ; 123/486
출원번호 US-0399537 (1982-07-19)
발명자 / 주소
출원인 / 주소
인용정보 피인용 횟수 : 18  인용 특허 : 5
초록

A fuel distribution control system for equalizing the amplitude of the torque impulses imparted to the crankshaft of an internal combustion engine having a fuel control computer generating fuel quantity signals indicative of the engines fuel requirements, fuel delivery means delivering fuel to the engine in response to the fuel quantity signals and means responsive to the instantaneous rotational velocity of the engine\s crankshaft for generating signals indicative of the amplitude and phase angle of the torque impulses imparted to the engine\s crankshaf...

대표
청구항

A fuel distribution control for an internal combustion engine comprising: means for computing the phase angle and amplitude signals indicative of the torque impulses applied to a rotary member of the engine by the combustion process in each engine cylinder; first difference means for comparing said computed phase angle signal with a reference phase angle to generate a phase angle correction signal; first sum means for summing said computed amplitude signal with said phase angle correction signal to generate a corrected amplitude signal; second difference...

이 특허를 인용한 특허 피인용횟수: 18

  1. Matsumura Toshimi (Aichi JPX) Sumitani Shinya (Anjo JPX) Hayakawa Takahiro (Kariya JPX) Hasegawa Takashi (Tajimi CA JPX) Sakakibara Shuji (Palos Verdes CA). Apparatus and method for controlling amount of fuel injected into engine cylinders. USP1987114705000.
  2. Matekunas Frederic A. (Troy MI). Engine combustion control with fuel balancing by pressure ratio management. USP1986114621603.
  3. Matsumura Toshimi (Aichi JPX) Miyaki Masahiko (Oobu JPX) Tomishima Hitoshi (Oobu JPX) Masuda Akira (Aichi JPX). Engine control system and method for minimizing cylinder-to-cylinder speed variations. USP1985014495920.
  4. Inada Yoshihiro,JPX ; Kishimoto Youichi,JPX. Engine misfire diagnosis apparatus. USP1999095954784.
  5. Johnson Edwin A. (Clarkston MI). Fuel distribution control for an internal combustion engine. USP1985084535406.
  6. Johnson Edwin A. (Clarkston MI) Leung Chun K. (Bloomfield Hills MI). Fuel distribution control system for an internal combustion engine. USP1984104475511.
  7. Nation, Thomas C.; Kempfer, Stephen T.; Knight, James; Thompson, James L.. Fuel pump motor using carbon commutator having reduced filming. USP2012098267668.
  8. Takao Mitsunori (Kariya JPX) Kimura Takahiko (Nagoya JPX). Idle operation control for internal combustion engines. USP1985044509477.
  9. Cripe, David W.; Jones, Christopher. Impact tool control apparatus and impact tool using the same. USP2004076761229.
  10. Cripe, David W.; Jones, Christopher. Impact tool control method and apparatus and impact tool using the same. USP2003126655471.
  11. Cripe, David W.; Jones, Christopher. Impact tool control method and apparatus and impact tool using the same. USP2004076765357.
  12. Bayerl Herbert,DEX. Method and apparatus for compensating the influence of different air capacities of engine cylinders. USP2001086273062.
  13. Matsumura Toshimi (Aichi JPX) Hasegawa Takashi (Tajimi JPX) Hayakawa Takahiro (Kariya JPX) Sumitani Shinya (Anjo CA JPX) Sakakibara Shuji (Rancho Palos Verdes CA). Method and apparatus for controlling amount of fuel injected into engine cylinders. USP1987054667634.
  14. Takizawa Satoshi (Yokosuka JPX). Method and apparatus for engine control. USP1987044658787.
  15. Uhl, Stephan. Method and device for controlling a multicylinder internal combustion engine. USP2005096941930.
  16. Oblaender Kurt (Kernen DEX) Abthoff Joerg (Pluederhausen DEX) Schmidt Karlwalter (Weinstadt DEX). Method for the regulation of the mixture composition in a mixture-compressing internal combustion engine. USP1989054829963.
  17. Ito Takeshi,JPX ; Taue Jun,JPX ; Maebashi Kosei,JPX. Multiple cylinder engine control. USP1998075775299.
  18. Johnson Edwin A. (Clarkston MI) Leung Chun K. (Bloomfield Hills MI). Phase angle modification of the torque amplitude for fuel distribution control systems. USP1984104476833.