$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Helicopter engine control with rotor speed decay anticipator 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • F16D-023/02
  • B60K-041/02
출원번호 US-0369300 (1982-04-16)
발명자 / 주소
  • Howlett James J. (North Haven CT) Zagranski Raymond D. (Somers CT)
출원인 / 주소
  • Chandler Evans Inc. (West Hartford CT 02)
인용정보 피인용 횟수 : 20  인용 특허 : 1

초록

The speed (54, 56) of the free turbine (40) of a helicopter engine (20) is compared (103) with the speed (105, 106) of the helicopter rotor (10) to indicate (101, 102) autorotation, and the deceleration (108) of the rotor above a threshold magnitude (110) is utilized (81, 68, 69) to increase fuel fl

대표청구항

A helicopter, comprising: a rotor; an engine; rotor drive means including an overrunning clutch for connecting said rotor to said engine whenever the speed of said rotor does not exceed the speed of said engine; and engine control means for providing an engine speed signal indicative of the rotary s

이 특허에 인용된 특허 (1)

  1. Rembold Helmut (Mglingen DEX) Linder Ernst (Mhlacker DEX), Method and apparatus for eliminating gear shifting jolt in motor vehicles.

이 특허를 인용한 특허 (20)

  1. McLoughlin, Frank A.; Li, Xi, Aircraft sensor anticipator system.
  2. Barnes, Greg W.; Horbury, Eileen F.; Jacobs, Eric W.; Buckman, Kenneth J., Automatic dual rotor speed control for helicopters.
  3. Noussitou, Christian P.; Marin, Jean-Philippe J., Device and method for adjusting the power of a power pack driving a helicopter rotor.
  4. Inoue Kiyoshi (Tokyo JPX), Drive mechanism for machines.
  5. Desai, Mihir C.; Stanecki, Tomasz J.; Mattice, Jeffrey S., Engine control system.
  6. Desai,Mihir C.; Stanecki,Tomasz J.; Mattice,Jeffrey S., Engine control system.
  7. Mamiya Kiyotaka,JPX ; Imada Michihiro,JPX ; Tetsuno Masayuki,JPX, Engine control system.
  8. Buehman, Guerry, Gas turbine engine fixed collective takeoff compensation control system and method.
  9. Anghel, Cristian; Pearson, Wayne; Gehrke, Jens; Condon, Kevin, Gas turbine engine optimization by electric power transfer.
  10. Sweet David H. (Tequesta FL) Greenberg Charles E. (Jupiter FL) Lappos Nicholas D. (Orange CT) Walsh David M. (Jupiter FL) Meisner Richard P. (Glastonbury CT), Helicopter control with multiple schedule rotor speed decay anticipator.
  11. Hartman, Jonathan; Lauder, Timothy Fred; Halstead, Russell L.; Winslow, Christopher L.; Hardy, Michael L., Method of controlling an electric propulsion system.
  12. Dequin, Andre-Michel; Kelaidis, Manousos; Baud, Antoine, Method of driving a main rotor of a rotorcraft in rotation in compliance with a speed of rotation setpoint of variable value.
  13. Vallart, Jean-Baptiste; Vieira, Hilario, Method of driving rotation of a rotorcraft rotor by anticipating torque needs between two rotary speed setpoints of the rotor.
  14. Vallart, Jean-Baptiste; Vieira, Hilario, Method of driving rotation of a rotorcraft rotor by anticipating torque needs between two rotary speed setpoints of the rotor.
  15. Rossotto, Régis, Passing from a non-synchronized state between an engine and a rotor to a synchronized state.
  16. Zagranski, Raymond D.; Niebanck, Robert D., Rotor torque anticipator.
  17. Driscoll, James T.; Hull, Jason; Mattice, Jeffrey S., Rotor torque predictor.
  18. Armstrong, Sean Terrence, Syringe plunger rod with clicking mechanism.
  19. Schaeffer, Joseph M.; Kouros, Areian A.; Cawelti, Christopher; Moore, Curtis L.; Trantham, Michael D., System and method of protecting an engine and other aircraft components from damage that may otherwise occur from a fuel control unit failure.
  20. Martin Anthony N. (Simsbury CT), Torque control system.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로