$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Engine operating parameter control apparatus 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • F02P-005/15
출원번호 US-0703387 (1985-02-20)
우선권정보 JP-0034572 (1984-02-24); JP-0056711 (1984-03-22)
발명자 / 주소
  • Iwata Toshio (Himeji JPX) Komurasaki Satoshi (Himeji JPX) Ueda Atsushi (Himeji JPX)
출원인 / 주소
  • Mitsubishi Denki Kabushiki Kaisha (Tokyo JPX 03)
인용정보 피인용 횟수 : 8  인용 특허 : 4

초록

A control apparatus for an internal combustion engine in which the condition of the operating parameters of the engine is changed over according to the detected result of the occurrence of knocks only when the engine lies in a predetermined operating region. The operating parameters include an ignit

대표청구항

A control apparatus for an internal combustion engine having a reference ignition timing comprising: a sensing means for sensing vibrations including knocks of said engine; knock signal deriving means for deriving knock signals from the output of said sensing means; a correction magnitude determinin

이 특허에 인용된 특허 (4)

  1. Wada, Hiroki; Ikuta, Yasuhiro, Device for controlling spark timing and fuel injection of an internal combustion engine.
  2. Katsumata Masaaki (Yokohama JPX) Yoneda Kenji (Fujisawa JPX), Knock control system and method for turbosupercharger installed engines.
  3. Hartung Erwin (Stockstadt DEX) Klenk Martin (Kirchberg DEX) Mller Heinz (Stuttgart DEX), Regulating device for control variables of an internal combustion engine.
  4. Rydquist Jan E. (Billdal SEX) Sandberg Lars (Gothenburg SEX) Wallin Ralf (Lindome SEX), Turbocharged internal combustion engine with boost pressure and ignition timing control for preventing knocking combusti.

이 특허를 인용한 특허 (8)

  1. Mieno Toshiyuki (Wako JPX) Nakajima Toyohei (Wako JPX) Nagao Akira (Wako JPX), Control system for ignition timing and boost pressure in internal combustion engine.
  2. Kinoshita Hiroshi (Hiroshima JPX) Okamoto Ikuo (Hiroshima JPX), Control system for internal combustion engine with supercharger.
  3. Zurlo James R., Electronically controlled wastegate valve for a turbo charger.
  4. Kamise Katsuya (Hiroshima JPX) Yamamoto Shigeru (Hiroshima JPX) Hosokai Tetsushi (Kure JPX) Miyamoto Koji (Higashihiroshima JPX), Engine knocking control unit.
  5. Oosawa Kouichi (Susono JPX) Kinoshita Yoshiaki (Susono JPX), Knock control system for supercharged internal combustion engine.
  6. Harada Osamu (Toyota JPX) Takeda Yuji (Toyota JPX) Suematsu Toshio (Toyota JPX) Anzai Katsushi (Toyota JPX) Funato Kazuhiko (Toyota JPX), Method of discriminating octane number of fuel for motor vehicle.
  7. Carter, Jeffrey, Turbocharger assembly.
  8. Reinbold Edward O. ; Zurlo James R. ; Davis James A. ; Moss Dennis W. ; Carls Mark J. ; Briggs William D., Turbocharger control management system throttle reserve control.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로