$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Video game machine 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • A63F-009/14
출원번호 US-0323298 (1989-03-14)
우선권정보 JP-0079389 (1988-06-15)
발명자 / 주소
  • Ishida Nobuaki (Tokyo JPX) Ishimura Yoshifumi (Tokyo JPX) Murayama Hiroshi (Tokyo JPX)
출원인 / 주소
  • Sega Enterprises, Ltd. (Tokyo JPX 03)
인용정보 피인용 횟수 : 30  인용 특허 : 0

초록

A video game machine which functions as a simulator. The machine comprises a toy vehicle, a manual control unit permitting a human player to remotely control the vehicle, an optical sensor mounted integrally with the vehicle, and a control which controls the progress of a game according to informati

대표청구항

In a video system having a monitor screen to provide images, the improvement comprising: means for attachment adjacent the monitor screen for providing a simulated vehicle that can be moved relative to the screen; means for compound movement of the simulated vehicle, both across the screen and also

이 특허를 인용한 특허 (30)

  1. Hölljes, H. Christian, Active learning device and method.
  2. Hölljes, H. Christian, Active learning device and method.
  3. Hölljes, H. Christian, Active learning device and method.
  4. Colvin, Richard Thurston; Ball, William Russell; Gauvin, Jennifer Lynn; Smith, Benjamin Joseph; Smith, Nathaniel Thomas; Smith, II, Thomas Roy, Computer based system for training workers.
  5. Burns, Stephen R., Convertible children's walker.
  6. Burns, Stephen R., Convertible children's walker.
  7. Chosack, Edna; Barkay, David; Bronstein, Ran; Fisher, Niv, Endoscopic ultrasonography simulation.
  8. Peurach, Thomas M.; Yocum, Todd; Haanpaa, Douglas, Haptic authoring.
  9. Levin, Michael D.; Vassallo, Steven P., Haptic control devices.
  10. Rosenberg, Louis B., Haptic feedback using a keyboard device.
  11. Rosenberg, Louis B., Haptic remote control for toys.
  12. Jeffway, Jr., Robert W.; Perez, Joseph R., Interactive gaming device capable of perceiving user movement.
  13. Endo, Shoichi; Jasso, Alexander, Interactive gaming systems with haptic feedback.
  14. Wang, Rocky, Key-operating device for a hand-held video game apparatus.
  15. Small,David, Method and apparatus for virtual control of operational scale models.
  16. Steven Rehkemper ; Ryan Kratz, Portable simulation game apparatus.
  17. Bronstein, Ran; Fisher, Niv; Shilon, Ofek, Preoperative surgical simulation.
  18. Cruz-Hernandez, Juan Manuel; Grant, Danny; Gregorio, Pedro; Olien, Neil T.; Braun, Adam C., Products and processes for providing force sensations in a user interface.
  19. Anke Nigrin DE; Winfried Tschop DE; Martin Kreuzer DE; Hans-Jurgen Bossler DE; Ulrich Randau DE, Steering device with measured value transmitter.
  20. Nigrin Anke,DEX ; Tschop Winfried,DEX ; Kreuzer Martin,DEX ; Bossler Hans-Jurgen,DEX ; Randau Ulrich,DEX, Steering device with measuring sensor.
  21. Chosack, Edna; Barkay, David; Bronstein, Ran; Fisher, Niv, Surgical simulation device, system and method.
  22. Bronstein, Ran; Fisher, Niv; Shilon, Ofek; Namer, Einav, System and method for performing computerized simulations for image-guided procedures using a patient specific model.
  23. Grant, Danny A.; Belaus, Gregory M. G.; Olien, Neil T.; Da Costa, Henrique; Cruz-Hernandez, Juan Manuel, Systems and methods for casino gaming haptics.
  24. Grant, Danny A.; Belaus, Gregory M. G.; Olien, Neil T.; da Costa, Henrique; Cruz-Hernandez, Juan Manuel, Systems and methods for casino gaming haptics.
  25. Cohen, Robert; Meents, Mark S.; Ratzat, Walter E.; Heyman, Kenneth, Systems and methods for editing a model of a physical system for a simulation.
  26. Grant, Danny; Pimentel, Pamela; Gervais, Eric; Levesque, Vincent; Kapelus, Aaron; Chang, Mina; Parker, Daniel; Birnbaum, David; Jiang, Li; Rank, Stephen, Systems and methods for enhanced television interaction.
  27. Weddle, Amaya B.; Grant, Danny; Birnbaum, David, Systems and methods for haptic remote control gaming.
  28. Weddle, Amaya B.; Grant, Danny; Birnbaum, David, Systems and methods for haptic remote control gaming.
  29. Nelson, Donald Douglas; Ikits, Milan; Ho, Chih-Hao; Kunkler, Kevin, Systems and methods for real-time winding analysis for knot detection.
  30. Culver, Craig F., Tactile feedback interface device including display screen.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로