$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Game board storage and retrieval system

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • A63F-007/36
출원번호 US-0727004 (1991-07-08)
발명자 / 주소
  • Madhavan Jayadev (6109 Pratt Dr. New Orleans LA 70122)
인용정보 피인용 횟수 : 16  인용 특허 : 0

초록

A new and improved game board for use in the playing of a traditional board game of India known as CAROM. The improvements of the present invention relate primarily to a spring biased, rotatable pocket system (FIGS. 1-3) for facilitating removal of the game pieces, as well as a concealed and compact

대표청구항

A game board storage and retrieval system for a game board having an underside, configured for the maintenance of game pieces, comprising: at least one pocket, said pocket further comprising a receptacle having a structure configured for adjustable positioning under said pocket, said receptacle furt

이 특허를 인용한 특허 (16)

  1. Shih Tung Yuan,TWX, Billiard table base configuration.
  2. Patton, Stephen, Biofeedback for a gaming device, such as an electronic gaming machine (EGM).
  3. Stevens,William H., Carromboard adapted for challenging players of varying skill.
  4. Kisenwether, Joseph; Mincey, Jeff; Nelson, Loren, Coordinating group play events for multiple game devices.
  5. Kisenwether, Joseph; Mincey, Jeff; Nelson, Loren, Facilitating group play with multiple game devices.
  6. Kelly, Bryan M.; Eichmann, Kenneth J.; Ferrara, Paul J., Game related systems, methods, and articles that combine virtual and physical elements.
  7. Kelly, Bryan M.; Eichmann, Kenneth J.; Ferrara, Paul J., Game related systems, methods, and articles that combine virtual and physical elements.
  8. Kelly, Bryan M.; Eichmann, Kenneth J.; Ferrara, Paul J., Game related systems, methods, and articles that combine virtual and physical elements.
  9. Kelly, Bryan M.; Eichmann, Kenneth J.; Ferrara, Paul J., Game related systems, methods, and articles that combine virtual and physical elements.
  10. Soltys,Richard; Huizinga,Richard, Method, apparatus and article employing multiple machine-readable indicia on playing cards.
  11. Soltys,Richard; Huizinga,Richard, Method, apparatus and article for hierarchical wagering.
  12. Brewer, Tony, Systems and methods for mapping a neighborhood of data to general registers of a processing element.
  13. Thornsberry, James D.; Islas, Gregory; Blanpied, Robert H., Thermosetting plastic foams and methods of production thereof using adhesion additives.
  14. Jones, William, Web pages for gaming devices.
  15. Huizinga, Richard, Wireless gaming environment.
  16. Huizinga, Richard, Wireless gaming environment.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트