$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Apparatus and methods for controlling aircraft thrust during a climb 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • G05D-001/08
출원번호 US-0811724 (1991-12-23)
발명자 / 주소
  • Blechen Frederick C. (Redmond WA)
출원인 / 주소
  • The Boeing Company (Seattle WA 02)
인용정보 피인용 횟수 : 17  인용 특허 : 0

초록

A controller for automatically controlling aircraft thrust during a noise abatement climb operates so as to smoothly reduce aircraft thrust during a reduction in aircraft climb angle at the noise abatement altitude so as to maintain a selected noise abatement climb gradient dependent upon the pilot

대표청구항

Method for adjusting aircraft engine thrust, the method comprising the steps of: a. selecting a climb gradient for climbing the aircraft; b. flying the aircraft at a first climb attitude during a first climb segment; c. reducing a climb attitude of the aircraft at an end of the first climb segment f

이 특허를 인용한 특허 (17)

  1. Sobanski, Kurt J.; Meisner, Richard P.; Bengtson, Robert J., Aircraft power setting trims for life extension.
  2. Wilkinson, Todd; Pederson, Darrell, Automatic takeoff thrust management system.
  3. Smith, Alexander E.; Cohen, Bennett, Correlation of flight track data with other data sources.
  4. Huynh, Kiet T., Engine thrust management?new design architecture.
  5. Andre, Joan; Joye, Jacky; Malagoli, Armand; Moulis, Fran?ois, Flight control indicator for an aircraft, in particular a transport airplane, intended to supply the thrust generated by at least one engine of the aircraft.
  6. DeJonge, Michael K., Flight management system for generating variable thrust cutback during aircraft departure.
  7. Smith, Alexander E.; Evers, Carl, Method and apparatus for improving the utility of a automatic dependent surveillance.
  8. Johnson, Steven C.; Glover, Howard, Method for determining a currently obtainable climb gradient of an aircraft.
  9. DeJonge, Michael K., Method of generating variable thrust cutback during aircraft departure.
  10. Adibhatla, Sridhar; Wiseman, Matthew William; Nestico, Brian Francis; Viassolo, Daniel Edgardo; Brunell, Brent Jerome, Methods and systems for estimating operating parameters of an engine.
  11. Burnside, Kevin A., Methods and systems for implementing location based noise abatement procedures.
  12. Schmidt, Philip A., Multi-engine aircraft thrust balancing.
  13. McWaters, Mark Wayne; Nielsen, Scott Richard, Power control for propeller-driven aircraft.
  14. Nikolic, Mark I.; Holder, Barbara E., Quiet climb crew interface.
  15. Fernandez, Brice; Lamonzie, Vincent, System for controlling at least one aircraft engine and an aircraft comprising such a control system.
  16. Arons, Norm W.; Kolek, Kirk A.; Clark, Brannen M.; Volner, Mark Wayne, Takeoff automating system, device, and method.
  17. Pruszenski, Anthony Stanley, Techniques for remotely adjusting a portion of an airplane engine.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로