$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색도움말
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"

통합검색

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

특허 상세정보

In-flight adaptive performance optimization (APO) control using redundant control effectors of an aircraft

특허상세정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판) B64C-013/18   
미국특허분류(USC) 244/203 ; 244/213 ; 244/219 ; 244/195 ; 244/130 ; 701/03
출원번호 US-0783639 (1997-01-14)
발명자 / 주소
출원인 / 주소
대리인 / 주소
    Kusmiss
인용정보 피인용 횟수 : 34  인용 특허 : 11
초록

Practical application of real-time (or near real-time) Adaptive Performance Optimization (APO) is provided for a transport aircraft in steady climb, cruise, turn descent or other flight conditions based on measurements and calculations of incremental drag from a forced response maneuver of one or more redundant control effectors defined as those in excess of the minimum set of control effectors required to maintain the steady flight condition in progress. The method comprises the steps of applying excitation in a raised-cosine form over an interval of fr...

대표
청구항

[ What is claimed is:] [1.] A method for providing in-flight adaptive performance optimization of an aircraft in a steady climb, cruise, turn or descent flight condition that uses autopilot and navigation modes in a normal manner or by the pilot's direct control, where said optimization is based on real-time measurements and calculations of incremental drag from a forced response maneuver of one or more redundant control effectors that affect aircraft drag defined as those control effectors that are in excess of the minimum set of control effectors that ...

이 특허를 인용한 특허 피인용횟수: 34

  1. Mark A. Hreha ; Gerard Schkolnik. Adaptive method to control and optimize aircraft performance. USP2002016341247.
  2. Cooke,Steven W.. Adjustable simulation vehicle capabilities. USP2006127146299.
  3. Harrigan,Jeffery S.; Beaufrere,Henry L.. Aerospace vehicle yaw generating systems and associated methods. USP2007037185859.
  4. Harrigan,Jeffery S.; Beaufrere,Henry L.. Aerospace vehicle yaw generating systems and associated methods. USP2008057367530.
  5. Najmabadi, Kioumars; Tran, Chuong B.; Ho, John Koon-Hung. Aircraft multi-axis modal suppression system. USP2005076915989.
  6. Najmabadi,Kioumars; Tran,Chuong B.; Ho,John Koon Hung. Aircraft multi-axis modal suppression system. USP2007037191985.
  7. Pachikara, Abraham J.; Moser, Matthew A.; Carpenter, Paul H.; Finn, Michael R.; Koch, Thomas S.; Bieniawski, Stefan R.; Whitehead, Brian T.. Closed loop control of aircraft control surfaces. USP2017119821903.
  8. Hamilton, Brian K.; Hassan, Ahmed; Birchette, Terrence S.; Murrill, Robert R.. Composite material for geometric morphing wing. USP2010097798443.
  9. Calandra, Salvatore; Morgan, Keith. Cruise control FADEC logic. USP2010087774106.
  10. Novis, Ari; Johnson, Christopher A.. Degraded actuator detection. USP2011067970583.
  11. Lax, David Michael. Determining enhanced operating state for aircraft. USP2017089745052.
  12. Onu, Dan; Winter, John D.; Carr, Candy L.; Vijgen, Paul M.; Emch, Gary A.; Renzelmann, Michael E.. Dynamic adjustment of wing surfaces for variable camber. USP2010017641152.
  13. Onu, Dan; Winter, John D.; Carr, Candy L.; Vijgen, Paul M.; Emch, Gary A.; Renzelmann, Michael E.. Dynamic adjustment of wing surfaces for variable camber. USP2013058447445.
  14. Moeckly, Kevin; Ling, Richard. Engine operations support systems and methods for reducing fuel flow. USP2015079091616.
  15. Lax, David Michael; Adibhatla, Sridhar; Borgyos, Szabolcs Andras; Darnell, Mark Lawrence. Experimental real-time performance enhancement for aircraft. USP2018039911339.
  16. Hamilton,Brian K.; Guymon,Stephen Lewis; Dockter,Gregory E.; Hassan,Ahmed A.. Fiber matrix for a geometric morphing wing. USP2007037195210.
  17. Ghaemi, Reza; Westervelt, Eric Richard; Darnell, Mark. Flight path optimization using nonlinear programming. USP2017029564056.
  18. Dockter, Gregory E.; Hamilton, Brian K.. Geometric morphing wing with layers. USP2004096786457.
  19. Nettle, James E.; Lord, James R.. Method for reducing fuel consumption in aircraft. USP2003076598834.
  20. Foiret, Guilhem; Segon, Fabien. Method of constructing a behavior model of an airplane engine. USP2017029582636.
  21. Vanderwiel,Robert W.. Method to optimize test data. USP2008077401013.
  22. Schmidt, Philip A.. Multi-engine aircraft thrust balancing. USP2018029889944.
  23. Moeckly, Kevin; Ling, Richard; Sandoval, Robert. Operations support systems and methods for calculating and evaluating turbine temperatures and health. USP2016049317249.
  24. Moeckly, Kevin; Ling, Richard; Royalty, Chuck. Operations support systems and methods with acoustics evaluation and control. USP2016069376983.
  25. Seve,Philippe. Process and device for the optimization of the deflection of the spoiler flaps of an aircraft in flight. USP2007017159825.
  26. Lavretsky, Eugene; Diecker, Ryan D.; Brinker, Joseph S.. Robust control effector allocation. USP2012058185255.
  27. Adibhatla, Sridhar; Kamath, Deepak Manohar; Shinkle, William Randolph. Sensor-based performance-seeking gas turbine engine control. USP2013078490404.
  28. Schipper,Brian W.; Bye,Charles T.. Software GPS based integrated navigation. USP2006057046193.
  29. Gregory J. Whiffen. Static/dynamic control for optimizing a useful objective. USP2002126496741.
  30. Chapman, Gregory J.; Rushinsky, John J.. System and method for generating consolidated gas turbine control tables. USP2004086778884.
  31. Westervelt, Eric Richard; Breig, Benjamin Paul; Dokucu, Mustafa Tekin; Garrigan, Neil Richard; Gerstler, William Dwight; Parrilla, Javier Armando. Systems and methods for control of an adaptive-cycle engine with power-thermal management system. USP2016059354621.
  32. Hartmann,Gary L.; O'Laughlin,Brian E.; Pratt,Stephen G.. Systems and methods for improved aircraft performance predictions. USP2007027177785.
  33. Shepler, Angela J.. Turbine engine thrust scheduling. USP2014038682562.
  34. Flannigan, Sean J.; Rupnik, Brian K.. Vertical path control augmentation using lateral control surfaces. USP2017069671788.