검색연산자 | 기능 | 검색시 예 |
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() | 우선순위가 가장 높은 연산자 | 예1) (나노 (기계 | machine)) |
공백 | 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (나노 기계) 예2) 나노 장영실 |
| | 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (줄기세포 | 면역) 예2) 줄기세포 | 장영실 |
! | NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 | 예1) (황금 !백금) 예2) !image |
* | 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 | 예) semi* |
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NTIS 바로가기국가/구분 | United States(US) Patent 등록 |
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국제특허분류(IPC7판) | G06F-015/20 G01M-019/00 |
미국특허분류(USC) | 702/182; 701/029; 701/030 |
출원번호 | US-0467766 (1999-12-20) |
발명자 / 주소 | |
출원인 / 주소 | |
대리인 / 주소 |
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인용정보 | 피인용 횟수 : 66 인용 특허 : 15 |
The present invention is directed to a system and method for aircraft engine monitoring to permit management of individual aircraft in a fleet of aircraft. A processing system collects data on engine operational parameters and then uses this data to perform calculations to accurately determine time remaining until service and relative wear of specific engines in the fleet of aircraft. The time remaining until service and relative wear is displayed on a display screen which is configured to display this data for each engine separately. The displayed resul...
1. An aircraft maintenance monitoring display system comprising:a data storage containing values representing: at least two aircraft engine current usage parameters; at least two aircraft engine maximum recommended usage until scheduled maintenance parameters; and at least two predicted aircraft engine usage parameters corresponding to an amount of aircraft engine usage by a time of scheduled maintenance; a usage estimation calculator receiving a plurality of variable engine usage parameters from at least one aircraft flight recorder and generating as a ...