$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Control strategy for expanding diesel HCCI combustion range by lowering intake manifold temperature 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • F02B-047/08
  • F02B-047/00
출원번호 US-0072549 (2005-03-03)
발명자 / 주소
  • Liu,Zhengbai
  • Wei,Puning
출원인 / 주소
  • International Engine Intellectual Property Company, LLC
인용정보 피인용 횟수 : 13  인용 특허 : 8

초록

An engine (10) utilizes "regular EGR cooling" when operating in HCCI mode at loads within a low load range (56, 58, 60 ) and "enhanced EGR cooling" that allows the engine to continue to operate in HCCI mode when engine load increases beyond loads in the low load range (64, 66, 68). When engine load

대표청구항

What is claimed is: 1. A method of operating a compression ignition engine comprising: processing data indicative of engine load, when a result of processing data indicative of engine load discloses engine load in a low load range, fueling the engine to operate by alternative diesel combustion and

이 특허에 인용된 특허 (8)

  1. Kuboshima, Tsukasa; Sekiguchi, Kiyonori; Kinugawa, Masumi; Saito, Makoto; Yahata, Shigeto, Control system for engine.
  2. Todd Mathew Whiting ; James Alan Eng, Jr., Exhaust gas recirculation system for a turbocharged engine.
  3. Noel R. Lepp ; Cho Y. Liang ; Steven R. McCoy, Internal combustion engine with an exhaust gas recirculation system.
  4. Gorel Alexander ; Calabrese John Lawrence, Low pressure EGR system for diesel engines.
  5. Sahl?n, Ivar, Method and arrangement for reducing particulate load in an EGR cooler.
  6. Liu, Zhengbai; Wei, Puning; Sullivan, Dennis Kelly, Strategy for fueling a diesel engine by selective use of fueling maps to provide HCCI+RVT, HCCI+VVT, and CD+RVT combustion modes.
  7. Yanagisawa, Naoki; Tokumaru, Takeshi; Kurihara, Hirokazu, Turbo-charged engine with EGR.
  8. Dickey Daniel W. ; Guy Evan S, Two way-high pressure loop, exhaust gas recirculation valve.

이 특허를 인용한 특허 (13)

  1. Cattani, Luis Carlos; Popadiuc, Peter; Melhem, Bashar Y.; Zielke, Martin R., Adaptive EGR cooling system.
  2. Kardos, Zoltan; Pettersson, Rickard; Alsterdal, Tomas; Nyrén, Henrik, Arrangement for recirculation of exhaust gases in a supercharged combustion engine.
  3. Kovac, Aleksandar; Dahl, Erik; Jemt, Katarina, Engine arrangement with charge air cooler and EGR system.
  4. Liu,Zhengbai; Wei,Puning, Hybrid combustion in a diesel engine.
  5. Reuss, Thomas; Macher, Axel; Gruber, Martin, Internal combustion engine and method for operating an internal combustion engine.
  6. Almkvist, Goran; Strom, Hans, Internal combustion engine and method of control.
  7. Kang,Jun Mo; Chang,Chen Fang; Sun,Zongxuan; Kuo,Tang Wei; Eng,James A.; Brown,Barry L.; Najt,Paul M.; Chang,Man Feng, Load transient control methods for direct-injection engines with controlled auto-ignition combustion.
  8. Kuo,Tang Wei; Kang,Jun Mo; Chang,Chen Fang; Sun,Zongxuan; Eng,James A.; Brown,Barry L.; Najt,Paul M.; Chang,Man Feng, Method for load transient control between lean and stoichiometric combustion modes of direct-injection engines with controlled auto-ignition combustion.
  9. Brachert,G��tz; Herweg,R��diger; Kanning,Kai; Pfau,Matthias; Schaflein,Jochen; Weiman,Hans J��rgen, Method for operating an internal combustion engine.
  10. Kuo,Tang Wei; Sun,Zongxuan; Kang,Jun Mo; Eng,James A.; Chang,Chen Fang; Brown,Barry L.; Najt,Paul M.; Chang,Man Feng, Method for transition between controlled auto-ignition and spark ignition modes in direct fuel injection engines.
  11. Chang,Chen Fang; Sun,Zongxuan; Kang,Jun Mo; Kuo,Tang Wei; Eng,James A.; Brown,Barry L.; Najt,Paul M.; Chang,Man Feng, Speed transient control methods for direct-injection engines with controlled auto-ignition combustion.
  12. Liu,Zhengbai; Wei,Puning; Sullivan,Dennis Kelly, Strategy for fueling a diesel engine by selective use of fueling maps to provide HCCI+RVT, HCCI+IVC, HCCI+IVC+EVC, and CD+RVT combustion modes.
  13. Liu, Zhengbai; Wei, Puning, Strategy for selectively bypassing a DPF in a hybrid HCCI combustion engine.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로