$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"

특허 상세정보

Locomotive engine charge air cooling system and method for cooling the engine

국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판) F01P-005/10    F01P-005/00    F01P-001/06    F01P-001/00   
미국특허분류(USC) 123/041.14; 123/041.31; 123/041.44; 060/599
출원번호 US-0005701 (2004-12-06)
발명자 / 주소
출원인 / 주소
대리인 / 주소
    Gunn &
인용정보 피인용 횟수 : 3  인용 특허 : 5
초록

A locomotive engine having an engine cooling system, a compressor for compressing engine intake air, and an aftercooler for cooling the compressed intake air prior to introduction into an intake manifold of the engine. The locomotive also has a dynamic brake system that includes a dynamic brake grid and one or more cooling fans. The engine cooling system includes an engine cooling circuit having coolant passages internally disposed in the engine, and a radiator and radiator fans configured to receive coolant exiting the engine and return cooled coolant t...

대표
청구항

What is claimed is: 1. An engine cooling system for a locomotive having an engine equipped with a compressor for compressing engine intake air, an aftercooler for cooling the compressed engine intake air, and a dynamic braking system having a dynamic brake grid and at least one cooling fan positioned in fluid-thermal communication with the dynamic brake grid, said engine cooling system comprising: an engine cooling circuit having coolant passages in the engine and a radiator configured to receive coolant exiting the engine and return cooled coolant to t...