$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Method for controlling an internal combustion engine generator unit 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • F02D-041/14
  • F02D-041/06
  • G06F-019/00
  • F02D-031/00
  • F02D-041/34
출원번호 US-0533510 (2003-11-08)
우선권정보 DE-102 52 399(2002-11-12)
국제출원번호 PCT/EP03/012480 (2003-11-08)
§371/§102 date 20050502 (20050502)
국제공개번호 WO04/044408 (2004-05-27)
발명자 / 주소
  • Dolker,Armin
출원인 / 주소
  • MTU Friedrichshafen GmbH
대리인 / 주소
    Wolff &
인용정보 피인용 횟수 : 6  인용 특허 : 6

초록

An actual run-up ramp is measured for internal combustion engine-generator unit during a starting process. The actual run-ramp is then set as the set run-up ramp. In this way, the closed-loop control of the internal combustion engine-generator unit adapts itself to the on-site conditions.

대표청구항

The invention claimed is: 1. A method for closed-loop speed control of an internal combustion engine-generator unit during a starting process, comprising the steps of: presetting a set speed (nM(SW)) by means of a set run-up ramp (HLR(SW)); computing a control deviation from the set speed (nM(SW))

이 특허에 인용된 특허 (6)

  1. Tomisawa Naoki (Isesaki JPX), Apparatus for learn-controlling air-fuel ratio for internal combustion engine.
  2. Atago Takeshi (Katsuta JPX) Mouri Yasunori (Katsuta JPX) Manaka Toshio (Katsuta JPX), Fuel injection system.
  3. Jeffrey L. DeGroot ; Hans P. Dietz ; Thomas A. McCauley ; Angela I. Tan, Method and apparatus of controlling the actuation of a compression brake.
  4. Nanjo Hirotoshi (Mishima JPX) Satou Hiroo (Susono JPX) Takahashi Osamu (Numazu JPX), Method of controlling engine speed for internal combustion engine.
  5. Kenji Nakashima JP, Parallel hybrid vehicle employing parallel hybrid system, using both internal combustion engine and electric motor generator for propulsion.
  6. Suzuki Kouichi (Tokyo JPX) Konishi Kiyoshi (Kanagawa JPX), System and method for automatically controlling a vehicle speed to a desired cruising speed.

이 특허를 인용한 특허 (6)

  1. Doelker, Armin; Prothmann, Michael, Method for controlling a V-type internal combustion engine.
  2. Dolker,Armin, Method for engine speed control.
  3. Dolker,Armin; Schafer,Klaus, Method for the closed-loop speed control of an internal combustion engine-generator unit.
  4. Errera, Michael R.; Gills, Kenton D., Roof-mounted muffler for system for generating electric power.
  5. Butcher, Jonathan; McGee, Ryan; Syed, Fazal; Gartner, Paul; Okubo, Shunsuke, System and method for starting a vehicle.
  6. Errera, Michael R.; Gills, Kenton D., Thermal shield for system for generating electric power.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로