$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Three dimensional rendering of display information using viewer eye coordinates 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • G06T-015/20
출원번호 US-0761604 (2007-06-12)
등록번호 US7884823 (2011-01-26)
발명자 / 주소
  • Bertolami, Joe
  • Craig, Robert M.
  • Hawkins, Dax
  • Kang, Sing Bing
  • Lange, Jonathan E.
출원인 / 주소
  • Microsoft Corporation
대리인 / 주소
    Woodcock Washburn LLP
인용정보 피인용 횟수 : 9  인용 특허 : 9

초록

Game data is rendered in three dimensions in the GPU of a game console. A left camera view and a right camera view are generated from a single camera view. The left and right camera positions are derived as an offset from a default camera. The focal distance of the left and right cameras is infinity

대표청구항

What is claimed is: 1. A processor-implemented method for rendering information in three dimensions, the method comprising:receiving, in the processor, default data indicative of an image from a default virtual camera;mapping coordinates of each of a first eye and a second eye of a viewer to a world

이 특허에 인용된 특허 (9)

  1. Majer,Peter; Laimer,Christoph, Computerized method and computer system for positioning a pointer.
  2. Iue Satoshi,JPX ; Murata Haruhiko,JPX ; Mori Yukio,JPX ; Iinuma Toshiya,JPX ; Maenaka Akihiro,JPX ; Ando Takahisa,JPX ; Takemori Daisuke,JPX ; Minechika Shigekazu,JPX, Display system with 2D/3D image conversion where left and right eye images have a delay and luminance difference base up.
  3. Roy T. Hashimoto, Generating three-dimensional models of objects defined by two-dimensional image data.
  4. Philip Victor Harman AU, Image processing method and apparatus.
  5. Novelo, Manuel Rafael Gutierrez, Method for generating the left and right perspectives in a 3D videogame.
  6. Yukinori Matsumoto JP; Hajime Terasaki JP; Kazuhide Sugimoto JP; Masazumi Katayama JP; Tsutomu Arakawa JP; Osamu Suzuki JP, Methods for creating an image for a three-dimensional display, for calculating depth information and for image processing using the depth information.
  7. McDowall, Ian; Bolas, Mark, Multi-person stereo display system.
  8. Pearce,Simon; Fenney,Simon, Texturing systems for use in three-dimensional imaging systems.
  9. Wood Karl J.,GBX, Three-dimensional image texture mapping.

이 특허를 인용한 특허 (9)

  1. Song, Hoon; Mun, Yong-kweun; Choi, Yoon-sun; Lee, Hong-seok, 3D image display apparatus and method.
  2. Sculley, Darrin, Content amplification system and method.
  3. Baloga, Mark A., Curved display and curved display support.
  4. Baloga, Mark A, Emissive shapes and control systems.
  5. Lukk, Howard; Hendrickson, Andrew, Processing image data from multiple cameras for motion pictures.
  6. Bi, Ning; Zhang, Xuerui; Wei, Jian, Stereoscopic conversion for shader based graphics content.
  7. Kane, Paul J.; Cosgrove, Patrick A.; Cerosaletti, Cathleen D., Stereoscopic display system with flexible rendering for multiple simultaneous observers.
  8. Perdomo, Jorge, System and method for private and point-to-point communication between computing devices.
  9. Rabin, Gregory S.; Hoffberg, Steven M., Two dimensional to three dimensional moving image converter.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로