검색연산자 | 기능 | 검색시 예 |
---|---|---|
() | 우선순위가 가장 높은 연산자 | 예1) (나노 (기계 | machine)) |
공백 | 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (나노 기계) 예2) 나노 장영실 |
| | 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (줄기세포 | 면역) 예2) 줄기세포 | 장영실 |
! | NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 | 예1) (황금 !백금) 예2) !image |
* | 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 | 예) semi* |
"" | 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 | 예) "Transform and Quantization" |
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기국가/구분 | United States(US) Patent 등록 |
---|---|
국제특허분류(IPC7판) | F02B-007/00 F02B-013/00 |
미국특허분류(USC) | 123/577; 123/575 |
출원번호 | US-0491827 (2009-06-25) |
등록번호 | US-8181636 (2012-05-22) |
발명자 / 주소 | |
출원인 / 주소 | |
대리인 / 주소 |
|
인용정보 | 피인용 횟수 : 0 인용 특허 : 11 |
A method is disclosed for making a transition from fueling an engine with hydrogen to another fuel. That other fuel may be gasoline, a gasoline and alcohol mixture, or gaseous fuels, as examples. The other fuel has the capability of providing higher BMEP than the hydrogen because of better air utilization and because the other fuel occupies less volume of the combustion chamber. Because a desirable equivalence ratio to burn hydrogen is at 0.5 or less and a desirable equivalence ratio to burn other fuel is at 1.0, when a demand for BMEP that leads to a tr...
1. A method to control an internal combustion engine, comprising: operating the engine using only hydrogen fuel and increasing hydrogen fuel supplied to the engine to increase engine power when the equivalence ratio is below a first equivalence ratio threshold;decreasing the amount of air supplied to the engine and abruptly decreasing supply of hydrogen fuel to the engine while initiating supply of a liquid fuel to the engine when the equivalence ratio exceeds the first threshold; andreducing hydrogen fuel while increasing the liquid fuel until the engin...