$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Aircraft system modeling error and control error 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • G05B-013/02
출원번호 US-0543411 (2009-08-18)
등록번호 US-8285659 (2012-10-09)
발명자 / 주소
  • Kulkarni, Nilesh V.
  • Kaneshige, John T.
  • Krishnakumar, Kalmanje S.
  • Burken, John J.
출원인 / 주소
  • The United States of America as Represented by the Administrator of the National Aeronautics & Space Administration (NASA)
대리인 / 주소
    Schipper, John F.
인용정보 피인용 횟수 : 2  인용 특허 : 10

초록

A method for modeling error-driven adaptive control of an aircraft. Normal aircraft plant dynamics is modeled, using an original plant description in which a controller responds to a tracking error e(k) to drive the component to a normal reference value according to an asymptote curve. Where the sys

대표청구항

1. A method for modeling error-driven adaptive control of an aircraft, the method comprising: providing a selected aircraft variable, y(k+1), at a time index having a value k+1, as a matrix sum of Wf βf(k) and B u(k), where βf(k) includes the at least one aircraft variable y(k) in a linear or nonlin

이 특허에 인용된 특허 (10)

  1. Burken John J. ; Burcham ; Jr. Frank W., Emergency control aircraft system using thrust modulation.
  2. Burcham ; Jr. Frank W. ; Burken John J. ; Le Jeanette, Emergency flight control system using one engine and fuel transfer.
  3. Burken John J. ; Burcham ; Jr. Frank W. ; Bull John, Emergency multiengine aircraft system for lateral control using differential thrust control of wing engines.
  4. Nicholas, Jeffrey S.; Miller, David G., Method, system, and computer program product for tactile cueing flight control.
  5. Calise Anthony J. ; Prasad Jonnalagadda V. R. ; Horn Joseph F., Neural network based automatic limit prediction and avoidance system and method.
  6. Pado Lawrence E. ; Lichtenwalner Peter F., Neural network predictive control method and system.
  7. Zagranski, Raymond D.; Niebanck, Robert D., Rotor torque anticipator.
  8. Driscoll, James T.; Hull, Jason; Mattice, Jeffrey S., Rotor torque predictor.
  9. Calise,Anthony J.; Kim,Byoung Soo, System and method for adaptive control of uncertain nonlinear processes.
  10. Fouche, J. Michael, System and method for controlling model aircraft.

이 특허를 인용한 특허 (2)

  1. Nguyen, Nhan T.; Burken, John J.; Hanson, Curtis E., Control systems with normalized and covariance adaptation by optimal control modification.
  2. Fuller, James W., Hybrid control system.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로