$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Entertainment system providing dynamically augmented game surfaces for interactive fun and learning 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • A63F-009/24
출원번호 US-0551243 (2009-08-31)
등록번호 US-8292733 (2012-10-23)
발명자 / 주소
  • Crawford, David W.
  • Mine, Mark R.
  • Lambert, Jason M.
출원인 / 주소
  • Disney Enterprises, Inc.
대리인 / 주소
    Marsh Fischmann & Breyfogle LLP
인용정보 피인용 횟수 : 12  인용 특허 : 16

초록

A system is provided for visually enhancing a game structure having a game surface and objects that move on the game surface. The system includes a projector that projects digital augmentation content or themed images onto the game surface, with the images including static and animated images. The s

대표청구항

1. A system for visually enhancing a game that includes a game structure and physical game objects that may be moved by a player relative to a game surface on the game structure, comprising: a projector projecting augmentation images onto the game surface;a tracking mechanism generating tracking dat

이 특허에 인용된 특허 (16)

  1. Wright Fred (4575 Falkirk Bay Oxnard CA 93030), Aiming system for billiards.
  2. Hecht Montague J. (Flushing NY), Apparatus for facilitating the performance of billiard shots.
  3. Dempski,Kelly L., Arbitrary object tracking augmented reality applications.
  4. Peterson, David L.; La Barbara, Jr., A. Franklin, Arcade table.
  5. Nearhood,Steven, Billiard rack laser system for positioning a rack for a billiard game.
  6. Paterson William D. (Calgary CAX) Wester John (Calgary CAX) Pulliam Norman L. (Calgary CAX) von Eyben Henning (Kelowna CAX), Billiard table multiple electronics game device and method.
  7. Rivera Roberto S. (Urb. La Margarita Calle B-H-15 Salinas PR 00751), Electronic voice and control system for billiards.
  8. Agulnek Aaron (107 Brook Rd. Sharon MA 02067) Agulnek Martin (107 Brook Rd. Sharon MA 02067), Guiding system for athletes.
  9. Evers,Edward E., Laser light aiming trainer for the game of pool and similar games.
  10. Pryor, Timothy R.; Smith, Peter, Man machine interfaces and applications.
  11. Soignet Gerard C. (110 Isabelle Pl. Thibodaux LA 70301) Payne Wyndham C. (300 Ellen St. Ama LA 70031), Method and apparatus for indicating the optimal shot path of a basketball.
  12. Van De Kop Andrew R. (925 Fulwar Skipwith ; Rte. 3 Baton Rouge LA 70808) Van De Kop Franz (925 Fulwar Skipwith ; Rte. 3 Baton Rouge LA 70808), Method and apparatus for rating billiard shots and displaying optimal paths.
  13. Martin,John R.; Rice,Patrick G.; Myers,Thomas; Jones,Richard F., Parlor game.
  14. Davis Dennis W. (10740 Eland St. Boca Raton FL 33433) Davis Russell D. (10740 Eland St. Boca Raton FL 33433), Projected image tag game.
  15. Ellis, Clyde B., Shot calculator for billiards.
  16. Boatwright, John Wayne, Training device for teaching pocket billiards.

이 특허를 인용한 특허 (12)

  1. Stimac, Todd R., Automated remote play cue sport system.
  2. Stimac, Todd R., Automated remote play cue sport system.
  3. Bacus, James W.; Bacus, James V., Billiard table lighting and game play monitor.
  4. Bacus, James W.; Bacus, James V., Billiard table lighting and game play monitor.
  5. Bacus, James W.; Bacus, James V., Billiard table lighting and game play monitor.
  6. Bacus, James W.; Bacus, James V., Display screen with transitional graphical user interface of a billiard game.
  7. Claffey, Brian, Electronic tabletop virtual sports gaming system.
  8. Parvanta, Lydia, Game table television and projector system, and method for same.
  9. Miller, Kenneth C., Games played with robots.
  10. Miller, Kenneth C., Games played with robots.
  11. Rehmeyer, Eric Scott; Hogan, Alexander James; Carlson, Peter W.; Zahn, Jessica; Esterly, Jonathan, Relational rendering of holographic objects.
  12. Miller, Kenneth C., Robot.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로