$\require{mediawiki-texvc}$
  • 검색어에 아래의 연산자를 사용하시면 더 정확한 검색결과를 얻을 수 있습니다.
  • 검색연산자
검색연산자 기능 검색시 예
() 우선순위가 가장 높은 연산자 예1) (나노 (기계 | machine))
공백 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 예1) (나노 기계)
예2) 나노 장영실
| 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 예1) (줄기세포 | 면역)
예2) 줄기세포 | 장영실
! NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 예1) (황금 !백금)
예2) !image
* 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 예) semi*
"" 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 예) "Transform and Quantization"

특허 상세정보

Structural mode shape alignment

국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판) B64C-001/06   
미국특허분류(USC) 244/119;
출원번호 US-0787067 (2013-03-06)
등록번호 US-8882039 (2014-11-11)
발명자 / 주소
출원인 / 주소
대리인 / 주소
    Patterson & Sheridan, LLP
인용정보 피인용 횟수 : 0  인용 특허 : 6
초록

A method is disclosed for reducing noise and vibration within a structure of a mobile platform, wherein the noise and vibration are at least in part caused by airflow over an outer skin of the mobile platform parallel to a longitudinal line extending fore to aft along the structure. The method may involve forming the structure such that a fundamental panel vibration mode shape of the structure is not parallel to the longitudinal line.

대표
청구항

1. A method for reducing noise within a jet aircraft, wherein the noise is at least in part caused by a turbulent boundary layer flow of air over an outer surface of a skin of the jet aircraft, the method comprising: forming a fuselage of the mobile platform with a plurality of stringers and a plurality of frame members the mobile platform comprising a jet engine able to attain an airspeed of about 500 mph;further forming the fuselage so that both the plurality of stringers and the plurality of frame members are oriented non-parallel to a longitudinal ax...