$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Entering and exiting parallel operation of a powersplit hybrid powertrain 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • B60W-020/00
  • B60K-006/442
  • B60K-006/383
  • B60W-010/02
출원번호 US-0284601 (2014-05-22)
등록번호 US-9073547 (2015-07-07)
발명자 / 주소
  • Ortmann, Walter J.
  • Nefcy, Bernard D.
  • Colvin, Daniel S.
  • Kraska, Marvin P.
출원인 / 주소
  • FORD GLOBAL TECHNOLOGIES, LLC
대리인 / 주소
    Kelley, David B.
인용정보 피인용 횟수 : 1  인용 특허 : 12

초록

A generator brake is controlled such that a powersplit hybrid powertrain enters and exits a parallel mode of operation. The generator brake may be an electrically controlled one-way clutch. The one-way clutch is controlled as a function of an acceleration request to determine whether the parallel mo

대표청구항

1. A method of controlling a powersplit hybrid vehicle powertrain comprising: electronically actuating a selectively actuatable one-way clutch, rotationally fixed to a generator, to prevent rotation in an engagement direction in order to enter a parallel mode of operating an electric motor, the gene

이 특허에 인용된 특허 (12)

  1. Morimoto Yoshiro (Yokohama JPX) Kishi Norimasa (Yokosuka JPX), Apparatus for controlling a direct drive clutch for a vehicle automatic transmission.
  2. Kumazaki, Kenta; Matsubara, Tooru; Tabata, Atsushi, Control device and control method for vehicle power transmission device.
  3. Davis, Scott William; Connolly, Thomas R.; Zou, Zhanjiano; Nellums, Richard A., Electric vehicle (EV) driving mode optimization for a parallel hybrid electric vehicle.
  4. Boggs, David Lee; Robichaux, Jerry D.; Peters, Mark William; Deniston, Paul Michael; Kotre, Stephen John, Hybrid electric vehicle and a method for operating a hybrid electric vehicle.
  5. Supina, Joseph Gerald; Kuang, Ming Lang; Freyermuth, Vincent, Hybrid electric vehicle control strategy to achieve maximum wide open throttle acceleration performance.
  6. Severinsky,Alex J.; Louckes,Theodore, Hybrid vehicles.
  7. Baker, Richard D.; Monahan, Russell E.; Jacobson, Richard, Integrated starter-generator roller clutch.
  8. Syed,Fazal; Kuang,Ming; Czubay,John, Method for estimating engine power in a hybrid electric vehicle powertrain.
  9. Liang, Wei; Wang, Xiaoyong; Wu, Wei; McGee, Ryan Abraham; Kuang, Ming Lang, Multiple-mode power split hybrid powertrain.
  10. Robinette, Darrell Lee; Bulloch, Clyde A., Single mode compound power-split hybrid transmission.
  11. Samie, Farzad; Lee, Chunhao J.; Kao, Chi-Kuan; Hebbale, Kumaraswamy V.; Saley, Robert K., Transmission with selectable one-way clutch and dual-piston clutch.
  12. Imura, Shinya; Matsuzaki, Norikazu; Ito, Masaru; Fujiwara, Shin; Yamamoto, Tatsuyuki, Vehicle, generator control apparatus in vehicle, and vehicle drive unit.

이 특허를 인용한 특허 (1)

  1. Itagaki, Kenji; Magarida, Naofumi, Clutch system.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로