검색연산자 | 기능 | 검색시 예 |
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() | 우선순위가 가장 높은 연산자 | 예1) (나노 (기계 | machine)) |
공백 | 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (나노 기계) 예2) 나노 장영실 |
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* | 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 | 예) semi* |
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NTIS 바로가기국가/구분 | United States(US) Patent 등록 |
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국제특허분류(IPC7판) | F02M-007/00 F02D-041/30 F02D-035/02 F02D-041/40 F02D-013/02 F02B-001/12 F02D-041/14 |
출원번호 | US-0621539 (2012-09-17) |
등록번호 | US-9429096 (2016-08-30) |
발명자 / 주소 | |
출원인 / 주소 | |
대리인 / 주소 |
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인용정보 | 피인용 횟수 : 1 인용 특허 : 41 |
Methods and systems are provided for controlling a vehicle engine to reduce cycle-to-cycle combustion variation. A predictive model is applied to predict cycle-to-cycle combustion behavior of an engine based on observed engine performance variables. Conditions are identified, based on the predicted cycle-to-cycle combustion behavior, that indicate high cycle-to-cycle combustion variation. Corrective measures are then applied to prevent the predicted high cycle-to-cycle combustion variation.
1. A method of controlling a vehicle engine to reduce cycle-to-cycle combustion variation, the method comprising: applying a predictive model to predict cycle-to-cycle combustion behaviour of an engine based on observed engine performance variables;identifying conditions that indicate high cycle-to-cycle combustion variation based on the predicted cycle-to-cycle combustion behaviour; andapplying corrective measures to prevent the predicted high cycle-to-cycle combustion variation,wherein applying a predictive model to predict cycle-to-cycle combustion be...