$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Determining the effects of advertising 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • G06Q-010/00
  • G06Q-030/00
  • G06Q-030/02
  • G06Q-030/06
출원번호 US-0746132 (2007-05-09)
등록번호 US-9904929 (2018-02-27)
발명자 / 주소
  • Nurminen, Jukka K.
출원인 / 주소
  • Nokia Technologies Oy
대리인 / 주소
    Ditthavong & Steiner, P.C.
인용정보 피인용 횟수 : 0  인용 특허 : 7

초록

Apparatuses, methods, and computer program products for determining the effect of advertising are provided. Advertisement data is gathered at the location of an advertisement regarding the identity of the consumer exposed to the advertisement (the target), as well as the subject matter of the advert

대표청구항

1. A method comprising: receiving, by an apparatus via a network from at least one target user device, advertisement data including information identifying a physical location of at least one advertisement, global position system data of the at least one target user device at a first time point, and

이 특허에 인용된 특허 (7)

  1. John E. Boyd, Electronic advertising device and method of using the same.
  2. Bloomfield, Mark E.; Cheyne, Tanya, Information gathering and personalization techniques.
  3. Manganaris, Stefanos; Zeller, Stephen; Hermiz, Keith, Method and system for researching product dynamics in market baskets in conjunction with aggregate market basket properties.
  4. Dougherty,Christopher; Guido,Matthew A.; Uhlir,Kurt B., Method of collecting market research information.
  5. Taylor,Richard, Provision of services via an information technology network.
  6. Horstemeyer,Scott A., Response systems and methods for notification systems for modifying future notifications.
  7. Angles Paul D. ; Blattner Douglas O., System and method for delivering customized advertisements within interactive communication systems.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로