$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Method, system and device for navigating in a virtual reality environment 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • G06T-015/00
  • G06T-019/00
  • G06F-003/01
  • G06F-003/0481
출원번호 US-0433952 (2017-02-15)
등록번호 US-9972136 (2018-05-15)
발명자 / 주소
  • Grossinger, Nadav
  • Alon, Emil
  • Bar David, Iddo
  • Solodnik, Efrat
출원인 / 주소
  • Facebook, Inc.
대리인 / 주소
    Fenwick & West LLP
인용정보 피인용 횟수 : 0  인용 특허 : 10

초록

A method, a system, and a device for navigating in a virtual reality scene, using body parts gesturing and posturing are provided herein. The method may include: projecting a synthetic 3D scene, into both eyes of a user, via a near eye display, so as to provide a virtual reality view to the user; id

대표청구항

1. A method comprising: displaying a synthetic 3D scene;identifying at least one gesture or posture carried out by at least one body part of the user;deriving a vector that spatially represents the identified gesture or posture;transforming the vector into a continuous movement or action in the synt

이 특허에 인용된 특허 (10)

  1. Langridge, Adam Jethro; Matthews, Christopher; Simmons, Guy; Molyneux, Peter Douglas, Action selection gesturing.
  2. Tossell, Philip; Wilson, Andrew, Gesture detection based on joint skipping.
  3. Litvak, Shai; Brailovsky, Leonid; Yanir, Tomer, Learning-based estimation of hand and finger pose.
  4. Litvak, Shai, Learning-based pose estimation from depth maps.
  5. Grossinger, Nadav; Alon, Emil; Bar David, Iddo; Solodnik, Efrat, Method, system and device for navigating in a virtual reality environment.
  6. Border, John N.; Bietry, Joseph; Osterhout, Ralph F., See-through near-eye display glasses including a curved polarizing film in the image source, a partially reflective, partially transmitting optical element and an optically flat film.
  7. Border, John N.; Haddick, John D.; Lohse, Robert Michael; Osterhout, Ralph F., See-through near-eye display glasses including a modular image source.
  8. Haddick, John D.; Osterhout, Ralph F., System and method for delivering content to a group of see-through near eye display eyepieces.
  9. Raffle, Hayes Solos; Li, Chun Yat Frank, Using head gesture and eye position to wake a head mounted device.
  10. Li, Adam, Virtual reality system with control command gestures.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로