$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Control device for internal combustion engine 원문보기

IPC분류정보
국가/구분 United States(US) Patent 등록
국제특허분류(IPC7판)
  • F02D-041/26
  • F02P-005/15
  • F02D-037/02
  • F02D-041/00
  • F02D-041/34
  • F02D-023/00
  • F02D-041/30
  • F02D-013/02
  • F02D-011/10
출원번호 US-0892696 (2013-05-24)
등록번호 US-10221799 (2019-03-05)
국제출원번호 PCT/JP2013/064514 (2013-05-24)
국제공개번호 WO2014/188595 (2014-11-27)
발명자 / 주소
  • Tanaka, Satoru
  • Yoshizaki, Satoshi
  • Saito, Yusuke
  • Moriguchi, Ryutaro
  • Adachi, Noriyasu
  • Matsumoto, Yosuke
  • Takagi, Naoya
출원인 / 주소
  • TOYOTA JIDOSHA KABUSHIKI KAISHA
대리인 / 주소
    Hauptman Ham, LLP
인용정보 피인용 횟수 : 0  인용 특허 : 18

초록

A target air amount for achieving a requested torque is back-calculated from the requested torque using a virtual air-fuel ratio. The virtual air-fuel ratio is changed from a first air-fuel ratio to a second air-fuel ratio in response to a condition for switching an operation mode from operation in

대표청구항

1. A control device for an internal combustion engine that includes a first actuator that changes an amount of air that is drawn into a cylinder, a second actuator that supplies fuel into a cylinder, and a third actuator that ignites an air-fuel mixture in a cylinder, and that is configured to be ca

이 특허에 인용된 특허 (18)

  1. Obata Takeaki,JPX ; Suzuki Keisuke,JPX ; Takahashi Nobutaka,JPX, Apparatus for controlling internal combustion engine.
  2. Bidner, David Karl; Surnilla, Gopichandra; Cullen, Michael John; Elwart, Shane, Computer instructions for control of multi-path exhaust system in an engine.
  3. Toshiki Matsumoto JP; Mamoru Mabuchi JP, Control apparatus for a cylinder injection type internal combustion engine capable of suppressing undesirable torque shock.
  4. Ohyama Yoshishige (Katsuta JPX) Nishimura Yutaka (Katsuta JPX) Sato Yoshio (Hitachi JPX) Nishihara Motohisa (Katsuta JPX) Azuhata Shigeru (Hitachi JPX) Ito Kazuyuki (Katsuta JPX), Control apparatus for and control method of gas turbine.
  5. Yonezawa Shiro,JPX ; Ohuchi Hirofumi,JPX, Control device for cylinder injection internal-combustion engine.
  6. Takahashi, Kiyonori, Control device for internal combustion engine.
  7. Yano Toru,JPX ; Komoriya Isao,JPX ; Yasui Yuji,JPX ; Yonekura Takahiro,JPX ; Asano Yutaka,JPX ; Tatara Yusuke,JPX ; Kimura Eisuke,JPX ; Hanada Kohei,JPX, Control system and control process in internal combustion engine.
  8. Shiomi, Daisuke; Yatani, Hiroshi; Fukusako, Takaaki, Control system for internal combustion engine.
  9. Nakagawa,Norihisa; Yoshioka,Mamoru, Device for controlling internal combustion engine.
  10. Shimada Kousaku,JPX ; Atago Takeshi,JPX, Engine control device.
  11. Okuno Itaru (Hiroshima JPX) Oda Hiroyuki (Hiroshima JPX) Kaneko Tadashi (Hiroshima JPX), Engine control system.
  12. Ito, Yukikazu; Hirose, Kiyoo; Honda, Koji, Evaporative fuel processing system for in-cylinder fuel injection type internal combustion engine and method.
  13. Noguchi, Takuro, Fail-safe device for electronic throttle control system.
  14. Suzuki Keisuke,JPX ; Takahashi Nobutaka,JPX, Ignition and combustion control in internal combustion engine.
  15. Kamura Hitoshi,JPX ; Hatayama Kenjiro,JPX ; Kojima Atsuyoshi,JPX ; Tamura Hiroki,JPX, Ignition timing control system for in-cylinder injection internal combustion engine.
  16. Tsutomu Tashiro JP; Takehito Fujii JP; Noboru Miyamoto JP; Yoshifumi Kato JP, Integrated vehicle control system having manager ECU.
  17. Oshima Yujiro (Aichi JPX) Abe Katsushi (Aichi JPX) Kawahara Kazuo (Aichi JPX) Yokota Koji (Aichi JPX) Muraki Hideaki (Aichi JPX) Fukui Masayuki (Aichi JPX), Method and apparatus for reducing nitrogen oxides from internal combustion engine.
  18. Surnilla, Gopichandra; Farmer, David George, Method and system for transitioning between lean and stoichiometric operation of a lean-burn engine.
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로