(2) 유비쿼터스 단말기의 분류 유비쿼터스 단말기에서 문화콘텐츠의 재생에 영향을 미치는 요소는 단말기 성능, 액정의 칼라, 액정의 해상도로 크게 분류할 수 있다. 단말기 성능상으로 텍스트만 표시되는 단말기, 이미지가 지원되는 단말기, 낮은 수준의 동영상이 지원되는 단말기, 높은 수준의 동영상이 지원되는 단말기로 구분한다. 액정의 칼라는 흑백, 그레이스케일, 256칼라, 하이칼라의 4종류로 구분한다. 액정의 단말기는 대중화된 유비쿼터스 대표단말기의 해상도 6종류를 수용한다. (3) 연구 개발의 범위 본 연구의 개발 범
(2) 유비쿼터스 단말기의 분류 유비쿼터스 단말기에서 문화콘텐츠의 재생에 영향을 미치는 요소는 단말기 성능, 액정의 칼라, 액정의 해상도로 크게 분류할 수 있다. 단말기 성능상으로 텍스트만 표시되는 단말기, 이미지가 지원되는 단말기, 낮은 수준의 동영상이 지원되는 단말기, 높은 수준의 동영상이 지원되는 단말기로 구분한다. 액정의 칼라는 흑백, 그레이스케일, 256칼라, 하이칼라의 4종류로 구분한다. 액정의 단말기는 대중화된 유비쿼터스 대표단말기의 해상도 6종류를 수용한다. (3) 연구 개발의 범위 본 연구의 개발 범위는 범용적으로 통용되는 형태의 문화콘텐츠에 대해 대중화된 유비쿼터스 단말기 환경에서 환경에 최적화된 형태로 문화콘텐츠를 자동 변환해주는 통합형 자동변환 시스템의 개발을 목표로 한다. 또한 콘텐츠의 제작, 콘텐츠의 자동변환, 콘텐츠의 유통, 콘텐츠의 이용에 관해 전체 시연을 보일 수 있는 시스템을 개발하여 시연한다. 이를 위해 콘텐츠를 배포할 수 있는 시연사이트를 구축하고, 시연사이트를 통해 다양한 유비쿼터스 기기에 맞는 콘텐츠를 제공받으며, 제공받은 콘텐츠를 유비쿼터스 기기에서 이용할 수 있도록 유비쿼터스 기기에 특화된 뷰어를 개발하는 것을 포함한다.
Abstract▼
3.1.2. Types of Ubiquitous Devices In ubiquitous devices, there are three factors which affect the playback of content: the performance of the device, the number of colors it can display, and the device's screen resolution. Device performance can be divided between devices which only show text, t
3.1.2. Types of Ubiquitous Devices In ubiquitous devices, there are three factors which affect the playback of content: the performance of the device, the number of colors it can display, and the device's screen resolution. Device performance can be divided between devices which only show text, those which display images, those which support low-quality videos, and those which support high-quality videos. Color support can be divided into 4 types: black and white, grayscale, 256 colors, and high color. Roughly categorized, there are six color resolutions supported in major ubiquitous devices. 3.1.3 Research Development Scope This research aims to develop a system which automatically converts commonly used content so that it is optimized for ubiquitous devices. It also develops a system to demonstrate all the processes from content creation, content conversion, and content distribution to content use. The scope of this research also covers the development of the content viewer for ubiquitous devices, with which you can receive and use the content.
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