검색연산자 | 기능 | 검색시 예 |
---|---|---|
() | 우선순위가 가장 높은 연산자 | 예1) (나노 (기계 | machine)) |
공백 | 두 개의 검색어(식)을 모두 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (나노 기계) 예2) 나노 장영실 |
| | 두 개의 검색어(식) 중 하나 이상 포함하고 있는 문서 검색 | 예1) (줄기세포 | 면역) 예2) 줄기세포 | 장영실 |
! | NOT 이후에 있는 검색어가 포함된 문서는 제외 | 예1) (황금 !백금) 예2) !image |
* | 검색어의 *란에 0개 이상의 임의의 문자가 포함된 문서 검색 | 예) semi* |
"" | 따옴표 내의 구문과 완전히 일치하는 문서만 검색 | 예) "Transform and Quantization" |
다국어입력
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
DataON 바로가기다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
Edison 바로가기다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
Kafe 바로가기연관자료 탐색 (선택한 자료와 함께 이용한 콘텐츠 탐색)
주관연구기관 |
한국여성정책연구원 Korean Women’s Development Institute |
---|---|
보고서유형 | 최종보고서 |
발행국가 | 대한민국 |
언어 | 한국어 |
발행년월 | 2012-04 |
주관부처 | 여성가족부 Ministry of Gender Equality & Family(MOGEF) |
등록번호 | TRKO201600013249 |
DB 구축일자 | 2016-12-17 |
Ⅰ. 서론
1. 연구의 배경 및 목적
○ 성별영향분석평가제도는 2005년부터 시행되어 왔으며 2011년 9월에 「성별영향분석평가법」이 제정되면서 전환기를 맞이하였음.
- 이 법에서는 중앙행정기관과 지방자...
Ⅰ. 서론
1. 연구의 배경 및 목적
○ 성별영향분석평가제도는 2005년부터 시행되어 왔으며 2011년 9월에 「성별영향분석평가법」이 제정되면서 전환기를 맞이하였음.
- 이 법에서는 중앙행정기관과 지방자치단체가 수행하는 사업뿐 아니라 제·개정하는 법령과 계획에 대해서 성별영향분석평가를 실시하도록 하고 있어 대상정책이 크게 확대되었음.
○ 이렇게 달라진 정책 환경에서 성별영향분석평가제도를 효율적으로 운영하기 위해 성별영향분석평가기관을 전국적으로 확대시켜야 할 필요성이 높아지고 있음.
- 여성가족부는 성별영향분석평가 관련 업무의 지원 강화 및 제도발전을 위해 성별영향분석평가기관을 2008년부터 지정하여 운영해 왔음. 평가기관은 2012년 3월 현재 12개 기관으로 여성가족부로부터 지정을 받아 운영되고 있음.
Korea enacted the Act on Gender Impact Assessment in September 2011, which was implemented in March 2012. The Gender Impact Assess...
Korea enacted the Act on Gender Impact Assessment in September 2011, which was implemented in March 2012. The Gender Impact Assessment (GIA) has been practiced under the provision of the Frame Act of Women's Development since 2005 and the separate legislation brought a turning point to accelerate it. First of all, the law increased largely the volume of policies subject to GIA by putting all the newly-made or reformed laws and long-and-mid term policy plans as well as projects conducted by central and local governments under scrutiny of GIA.
This situation is demanding to set up supporting institutions nationwide in order to implement GIA effectively. The Ministry of Gender Equality and Family has designated some relevant institutes (known as Gender Impact Assessment Center) which supported GIA-related tasks and production of better quality of GIA reports since 2008. In 2008, there were designated institutes including Korea Women's Development Institute, and Gyeonggido Family & Women's Research Institute, and the number has been increased to twelve by March 2012. The Ministry has a plan to designate more and to let all sixteen major cities and provinces have GIA supporting centers within 2012. And also the Ministry will make a job division among GIA centers at central and local levels, which will help conducting GIA systematically and widely over the country.
The designated institutes have played roles of research, consulting, and supporting education of government employees. But there is no study on GIA centers to show the actual situations according to the different locations. And also if the centers at central and local levels will have job divisions, it is needed to examine what kinds of roles will be played by GIA centers at each level. Therefore, this study had an objective to search for making operation models of GIA centers and its development. There are four parts in this study.
Firstly, we examined the experiences of other impact assessment on different issues, which may give some examples for operation of GIA centers. Secondly, we reviewed gender mainstream (GM) policies of other countries. For instance, research institutes in universities have been designated to support GIA and GM policies in Germany. While institutes funded by or under governments have supported GIA in Korea, university research institutes or civilian research institutes have played a role for sound implementation of GIA in other countries where government-funded research institutes are not common. So we collected different cases and studied various roles of GIA centers. Thirdly, we reviewed the operations of designated institutes in different locations, and collected the cases of the activities and outcomes of non-designated institutes to support GIA at local levels and analysed them in comparison. Fourthly, we analysed the research findings in questionaries and interviews with relevant government employees and experts on the roles of GIA centers and incorporated the outcomes into the operation model of GIA centers. Finally, we suggested different operation models for central and local level and recommended future tasks to develop GIA centers according to different stages.
참여 연구원 |
---|
성별영향분석평가기관 운영모델 개발 및 발전방안 연구
주관연구기관 : 한국여성정책연구원
Korean Women’s Development Institute
발행년월 : 2012-04
보고서 내 다른 이미지
과제명(ProjectTitle) : | - |
---|---|
연구책임자(Manager) : | - |
과제기간(DetailSeriesProject) : | - |
총연구비 (DetailSeriesProject) : | - |
키워드(keyword) : | - |
과제수행기간(LeadAgency) : | - |
연구목표(Goal) : | - |
연구내용(Abstract) : | - |
기대효과(Effect) : | - |
내보내기
내보내기 구분 | |
---|---|
구성항목 |
관리번호, 제목(한글), 저자명(한글), 발행일자, 전자원문, 초록(한글), 초록(영문)
관리번호, 제목(한글), 제목(영문), 저자명(한글), 저자명(영문), 주관연구기관(한글), 주관연구기관(영문), 발행일자, 총페이지수, 주관부처명, 과제시작일, 보고서번호, 과제종료일, 주제분류, 키워드(한글), 전자원문, 키워드(영문), 입수제어번호, 초록(한글), 초록(영문), 목차
|
저장형식 |
|
메일정보 |
|
안내 |
|